۵-۶ استیضاح در مجلس مطرح است که هیچکدام اعلام وصول نمی‌شود/ رئیس جمهور سریع‌تر وزیر کار را معرفی کند

۵-۶ استیضاح در مجلس مطرح است که هیچکدام اعلام وصول نمی‌شود/ رئیس جمهور سریع‌تر وزیر کار را معرفی کند
نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع رئیس جمهور در معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش نجواخبر، ولی‌الله بیاتی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از هیئت رئیسه انتظار می‌رود تا به گونه‌ای برنامه ریزی انجام دهد که درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان که در صحن مجلس مطرح می‌شود از معاونان پارلمانی پیگیری شده و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس قانون رئیس‌جمهور سه ماه فرصت دارد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند، اما با توجه به این‌که این وزارتخانه بسیار مهم است و ۳۸ درصد از وظایف دولت را برعهده داشته و امور بازنشستگان، کارگران و تعاونی‌ها با این وزارتخانه گره خورده است انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: زمانی که برجام به جامعه تحمیل شد قرار بود تا حاصل آن رفع تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی باشد. مذاکره کننده باید به این موضوع توجه کند اگر مذاکرات منفعت اقتصادی برای مردم نداشته باشد بی‌ارزش است. رسانه‌های معاند که تبلیغ می‌کنند که سپاه مانع به نتیجه نرسیدن مذاکرات است دروغگو بوده چرا که عدم تضمین آمریکا مانع اصلی بر سر راه مذاکرات است.

وی در ادامه تاکید کرد: فعالیت شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه روشن است اما بنده به آنها می‌گویم که نمایندگان مدافع نظام و جمهوری اسلامی ایران هستند و شیطنت‌های تبلیغاتی آنها راه به جایی نمی‌برد مردم ایران در مقابل دشمنان ید واحد می‌باشند. انتظار می‌رود مطالبات حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده سبزوار در مجلس همچنین در رابطه با «همراهی رئیس مجلس با دولت و اینکه آیا این همراهی به جایگاه حقیقی و حقوقی ایشان و مجلس خدشه‌ای وارد می‌کند یا خیر؟ با توجه به اینکه در بحث وزارت صمت هم به نوعی با پادرمیانی آیین‌نامه را کنار گذاشتند تا با دولت همراهی داشته باشند»، عنوان کرد: ببینید الان ۵-۶ استیضاح در مجلس مطرح است که هیچکدام اعلام وصول نمی‌شود، در دولت آقای روحانی هم طی ۱۵ ماهی که این مجلس با آن دولت کار کرد همینطور ۵-۶ استیضاح مطرح شد و هیچکدام اعلام وصول نشد. ظاهرا مشی آقای رئیس این است که با دولت‌ها همکاری کرده و تعامل مثبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته این نباید مغایر با انجام وظیفه مجلس باشد، اگر مجلس در انجام وظیفه خود کوتاهی کند یا دولت‌ها احساس کنند که مجلس قادر به انجام وظایفش و استفاده از حق سؤال و استیضاح نیست؛ به نظر من ممکن است یک فضای بی‌قانونی در کشور شکل گیرد و احتمال دارد به این سمت برویم که دولت‌ها براساس تفسیر‌های خودشان قانون را اجرا کنند و به نظر قانونگذار توجهی نداشته باشند.

عنابستانی در ادامه بیان کرد: همینطور که در دولت قبل اینگونه بود و اینگونه شد، من متقاضی و پیگیر استیضاح وزیر نفت دولت قبل بودم و نزدیک به ۵۰ امضاء هم جمع‌آوری شد، جلسات مکرری با وزیر نفت و رئیس مجلس و دیگران گذاشتیم، اما آقای رئیس حاضر به اعلام وصول آن استیضاح نشد. امروز می‌فهمیم که چقدر بد کاری کردیم که در آن مقطع آن وزیر را استیضاح نکردیم، رسیدن تولید نفت و فروش نفت ما به ۲۰۰ هزار بشکه و متوقف کردن کامل جریان توسعه فرآوری‌های نفتی جنایتی بود که امروز داریم می‌فهمیم که چقدر برای کشور سخت بود. باید همان روز استیضاح می‌کردیم، اما تعاملاتی که از سوی رئیس مجلس وجود دارد، اینگونه کار‌ها را پیش می‌برد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1003

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب