علیرغم اعتراض کارکنان؛

ادعای وزیر: ۶۰ درصد نیروهای ایثارگری وزارت ارتباطات تبدیل وضعیت شده‌اند

ادعای وزیر: ۶۰ درصد نیروهای ایثارگری وزارت ارتباطات تبدیل وضعیت شده‌اند
وزیر ارتباطات گفت:‌ ۶۰ درصد از نیروهای ایثارگری وزارت ارتباطات تبدیل وضعیت شده‌اند و اجرای تبدیل وضعیت افراد دیگر هم مراحل پایانی را می‌گذراند.


به گزارش نجواخبر، عیسی زارع‌ پور گفت:‌ وزارت ارتباطات بر اساس قانون تنها یک رأ‌ی در هیئت مدیره و حدود ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات را دارد اما تلاش می‌کند بقیه سهامداران مجاب شوند تا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این شرکت اجرایی شود.

در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس‏، وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات برای بررسی مشکلات معیشتی بازنشستگان و شاغلان این شرکت و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران شرکت مخابرات حاضر شدند.

هفته‌های گذشته ایثارگران وزارت ارتباطات نسبت به اجرایی نشدن تبدیل وضعیتشان انتقاد کردند. به گفته عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس، وزارتخانه ارتباطات در تبدیل وضعیت این گروه از کارکنان به وظایف قانونی‌اش عمل نکرده است.

علاوه بر انتقاد به شرایط تبدیل وضعیت این گروه از کارکنان،‌ هفته‌های گذشته بازنشستگان شرکت مخابرات شهرهای مختلف در اعتراض به مسائلی مانند پرداخت نشدن مطالبات، دریافت نکردن سهم خواربار و مشکلات مربوط به هزینه‌های درمانی تجمعاتی داشته‌اند.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان قم،‌ سازمان خصوصی سازی و وزارت ارتباطات در نظارت بر اجرای تعهدات فرایند واگذاری شرکت مخابرات به بخش غیر دولتی ترک فعل کرده‌اند.

میثم باقری گفت پس از واگذاری شرکت مخابرات به بخش غیر دولتی در سال ۱۳۸۸، کارکنان این شرکت بدون رعایت الزامات قانونی و به صورت غیر ارادی، دیگر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نبودند و بر اساس مقررات قانون کار با آنها رفتار شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم امروز گفت مسئولان اجرایی ۱۰ روز فرصت دارند از اقداماتی که برای رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان و شاغلان شرکت مخابرات انجام داده‌اند،‌ به این کمیسیون گزارش دهند.

ولی اسماعیلی گفت که اگر این گزارش ارائه نشود،‌ کمیسیون اجتماعی گزارش نظارتی خود را از عملکرد وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات در دستور کار نشست علنی قرار می‌دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1019

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.