اردوغان به تهران می‌آید

اردوغان به تهران می‌آید
رجب طیب اردوغان با هدف مذاکرات پیرامون تحولات منطقه ای و گسترش مناسبات در حوزه های مختلف، ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) به ایران سفر می کند.

به گزارش نجوا خبر به نقل از گزارش تی آرتی خبر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) سفر مهمی به ایران خواهد داشت.

هفتمین نشست شورای عالی همکاری ترکیه و ایران در تهران برگزار می‌شود. در این نشست موضوعات حساس بسیار زیادی از جمله روابط و همکاری‌های دوجانبه تا مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار مذاکرات خواهد بود.

درباره همکاری اقتصادی و تجاری، مبارزه مشترک با تروریسم، تحولات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تبادل نظر خواهد شد. اردوغان با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران مذاکراتی انجام خواهد داد.

اردوغان و رئیسی درباره همکاری امنیتی، افزایش حجم تجارت تا سی میلیارد دلار و نقشه راه جدید همکاری دو جانبه گفت‌وگو خواهند کرد. مبارزه با تروریسم و موج مهاجرت نامنظم نیز در این نشست مطرح خواهد شد.

روسای جمهور ترکیه و ایران همچنین درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه برای انهدام لانه‌های تروریستی نیز گفت‌وگو و ارزیابی گسترده‌ای انجام خواهند داد.

طرفین همچنین درباره جنگ روسیه و اوکراین، وقوع بحران انرژی و مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین و مسئله برقراری ثبات در قفقاز جنوبی نیز تبادل نظر خواهند کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1020

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب