یک فعال اقتصادی در گفتگو با نجواخبر؛

از «تضعیف کیش» دست بردارید/ بخش خصوصی به دنبال رونق آفرینی است

از «تضعیف کیش» دست بردارید/ بخش خصوصی به دنبال رونق آفرینی است
شیرازی منش گفت: انشالله شیطنت هایی که منجر به تضعیف کیش می شود، کم شود و اجازه دهند کیش را به رونق برسانیم.

حسین شیرازی منش (فعال اقتصادی کیش) در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر در ارتباط با موضوع گردشگران کیش در محرم گفت: مهندس کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش و نماینده اجرایی دولت در جزیره است و در تمام امور باید نقش هدایتگر و اجرای مسئولیت داشته باشد؛ باید بپذیریم که جشنواره تابستانی کیش، نباید یکسویه باشد. مراسم محرم در کیش به تصور بنده، یکی از بهترین عزاداری‌های کشور است که تمام قومیت‌ها در آن حضور دارند؛ در کیش دستجات مختلفی از شمال کشور، آذربایجان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان و مناطق دیگر داریم. هر کدام از این قومیت‌ها مراسم خاص خود را بسیار باشکوه برگزار می‌کنند و اگر درست پوشش داده شود، جذابیت بسیار دارد. آیین‌های بومی و سرزمینی هر قوم به تمامی در محرم کیش پیاده می‌شود.

او اضافه می‌کند: خود اینها می‌تواند انگیزه باشد برای اینکه مردم به کیش بیایند یا در کیش بمانند. آقای کشاورز در آن جلسه گفتند جشنواره تابستانی ادامه دارد؛ منظورشان این بود که جشنواره در محرم قطع نمی‌شود، ما آیین‌هایی داریم و سوگواری برگزار می‌کنیم؛ در دوران مدیریت‌های قبلی هم همین اتفاق افتاده است. سال‌های قبل مراسم مختلف داشتیم که گروه‌های تعزیه خوان دعوت شدند و مداحان معروف به جزیره آمدند و بر این اساس، افراد مختلف نیز جذب جزیره می‌شدند و به این مراسم می‌آمدند.

شیرازی منش با بیان اینکه شانتاژ برخی افراد و رسانه‌ها در جهت تضعیف کیش است؛ اضافه می‌کند: مدتی است که معاونت گردشگری جدید آمده و خوب فعالیت می‌کند؛ بخش خصوصی هم در تلاش است تا کارهای مثبت انجام گیرد؛ برنامه‌های اولیه جزیره فوتبالی به خوبی برگزار شد و اسطوره‌های فوتبال مانند علی دایی و مهدوی کیا و گل محمدی نیز حضور داشتند و قرار شد به عنوان سفیران جزیره فوتبالی تا پایان مسابقات جام جهانی همکاری کنند. از سوی دیگر، «کیش خوشمزه» راه اندازی شد که صد درصد متعلق به بخش خصوصی است. تمام اسپانسرها بخش خصوصی کیش هستند مانند رستوران داران و مجموعه‌های کیش اما متأسفانه تا می‌آید یک حرکت مثبت شکل بگیرد، شانتاژ و تبلیغات منفی شروع می‌شود.

او ادامه می‌دهد: مدیریت کیش ایر را مسئولان به وزارت اقتصاد و دارایی داده‌اند و آن را تضعیف کرده اند؛ به جای اینکه در این مقطع زمانی از گردشگری در کیش حمایت شود، پروازهای کیش را کنسل می‌کنند! اینها همه در جهت تضعیف مدیریت کیش است. ما از رسانه‌ها توقع حمایت داریم؛ رسانه‌ها باید از مراسم عزاداری محرم در کیش حمایت کنند؛ کیش هم مثل سایر نقاط کشور است و تافته جدابافته نیست؛ مردم کیش، اعتقادات مذهبی محکمی دارند و آیین‌های مذهبی را خالصانه و مخلصانه برگزار می‌کنند؛ نمازجمعه کیش به نسبت جمعیت از نمازجمعه تهران، شلوغ‌تر است. همیشه مساجد کیش پر است. اینها اعتقادات مردم است و این مردم مسلماً مراسم محرم را با شکوه بسیار مثل هر سال برگزار می‌کنند.

شیرازی منش در پایان گفت: مهندس کشاورز جزو مدیرانی است که دوست دارد کار کند و در این مدت هم خوب کار کرده است؛ متأسفانه پایتخت نشینان در امور مناطق آزاد دخالت می‌کنند وگرنه قانون مناطق آزاد این اختیار را می‌دهد که مدیریت با استقلال کامل عمل کند. انشالله شیطنت‌هایی که منجر به تضعیف کیش می‌شود، کم شود و اجازه دهند کیش را به رونق برسانیم. امیدواریم با حمایت کافی، رونق جزیره کیش، تابستان امسال به اوج خود برسد و با رکود برای همیشه خداحافظی کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1119

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب