می‌خواستند پرچم برافرازند؟!/ واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به درگیری‌های مرزی ایران و طالبان

می‌خواستند پرچم برافرازند؟!/ واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به درگیری‌های مرزی ایران و طالبان
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

به گزارش نجواخبر، میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص درگیری نیروهای مرزبانی ایران با نیروهای طالبان اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله دیروز تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل 56 و میل 57 بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند.

وی ادامه داد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها موضوع را مدیریت و خاتمه پیدا کرد. متأسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند.

میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

درگیری بعد از تلاش برخی نیروهای طالبان برای افراشتن پرچم طالبان

برخی اخبار رسیده حاکی‌ست که این درگیری بعد از تلاش برخی نیروهای طالبان برای افراشتن پرچم طالبان در منطقه‌ای که خاک افغانستان نبوده رخ داده است.

در این درگیری‌ها نیروهای طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است.

برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند که در این درگیری یک نفر از طالبان کشته شده و یک تن دیگر زخمی‌ شده‌ است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11393

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب