اختصاصی؛

بررسی رزومه نامزدهای مطرح ریاست فدراسیون فوتبال: کدام کاندیدا شانس بیشتری دارد؟

بررسی رزومه نامزدهای مطرح ریاست فدراسیون فوتبال: کدام کاندیدا شانس بیشتری دارد؟
تصمیم کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تاثیر مستقیمی بر انتخابات شهریورماه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، انتخابات فدراسیون فوتبال با اعلام نظر کمیته بدوی انتخابات درباره نامزدهایی که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند، وارد فاز تازه‌ای شده است. هفته گذشته بود که صلاحیت 3 تن از 6 نفری که برای پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده بودند، از سوی کمیته بدوی احراز نشد و در نتیجه امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی از انتخابات کنار گذاشته شده و رقابت برای پست ریاست بین مهدی تاج، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی شکل گرفت.

البته سه نامزد کنار گذاشته‌شده از انتخابات توسط کمیته بدوی به کمیته استیناف انتخابات شکایت کرده‌ و معتقدند که عملکرد کمیته بدوی در عدم احراز صلاحیت‌شان غیرقانونی بوده‌است. حالا این روزها همه نگاه‌ها برای انتخابات 8 شهریورماه فوتبال متوجه کمیته استیناف انتخابات است؛ کمیته‌ای که می‌تواند شرایط انتخابات را تغییر دهد.

کامرانی فر تکذیب کرد

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در جدیدترین صحبت‌های خود درباره وضعیت صلاحیت یا رد صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تا این لحظه هیچ‌کسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال نه رد صلاحیت شده است و نه تأیید.

او افزود: کمیته بدوی انتخابات به‌صورت شکلی بررسی کرده است و برخی از افراد کسری مدارک داشتند که ما نامه رسمی زدیم تا مدارک‌شان را کامل کنند. همچنین دو روز مهلت وجود دارد تا به استیناف اعتراض کنند. نباید زود قضاوت کنیم و ممکن است استیناف در بررسی مجدد نظر دیگری داشته باشد. بعد از رأی استیناف لیست نهایی بیست‌ویک روز قبل از مجمع اعلام خواهد شد. تا قبل از آن فدراسیون فوتبال درباره رد صلاحیت افراد صحبتی نمی‌کند، چون صحبت‌هایی که می‌شود رسمی نیست و مربوط به مراحل اول است. کمیته بدوی و استیناف توسط مجمع انتخاب شده‌اند و کاملاً مستقل شدند.

رزومه کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال که از 14 تیرماه آغاز شده بود، روز بیستم تیرماه به پایان رسید. برای این انتخابات که قرار است 8 شهریور ماه سال جاری برگزار شود، افراد مطرحی برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده‌اند که اسامی و برخی سوابق مدیریتی آنها در زیر می‌آید:

* سید میرشاد ماجدی

ماجدی در حال حاضر سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد. او ریاست کمیته جوانان فدراسیون را در کارنامه دارد.

نواب رئیس پیشنهادی

نایب رئیس اول: عباس صوفی

نایب رئیس دوم: صادق درودگر

* امیر واعظ آشتیانی

آشتیانی پیش از این مدیرعاملی باشگاه استقلال و ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را برعهده داشته و معاون سازمان تربیت بدنی نیز در کارنامه مدیریتی وی وجود دارد.

نواب رئیس پیشنهادی

نایب رئیس اول: علیرضا اسدی

نایب رئیس دوم: صادق رئیسی‌کیا

*مهدی تاج

نایب رئیسی، ریاست سابق فدراسیون فوتبال و مدیرعاملی باشگاه سپاهان و ... را در کارنامه دارد.

نواب رئیس پیشنهادی

نایب رئیس اول: مهدی محمدنبی

نایب رئیس دوم: منصور قنبرزاده

* عزیز محمدی

ریاست سازمان لیگ و اتحادیه باشگاه‌ها را برعهده داشته است.

نواب رئیس پیشنهادی

نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده

نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

*محمد آخوندی

عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، سابقه فعالیت در هیئت مدیره باشگاه‌هایی همچون سایپا و نساجی مازندران و مدیرکلی روابط عمومی سازمان تربیت بدنی سابق در کارنامه محمد آخوندی دیده می‌شود.

فعلا گزینه‌ای را به عنوان نایب رئیس معرفی نکرده است و گفته می‌شود، مهدی محمد نبی و میرشاد ماجدی نایب رئیسان او خواهند بود.

*علیرضا اسدی:

دبیرکلی فدراسیون فوتبال در کارنامه مدیریتی او در فوتبال دیده می‌شود. اسدی در هیئت مدیره باشگاه نساجی هم حضور داشته است.

نواب رئیس پیشنهادی

نایب رئیس اول: صادق رئیسی‌کیا

نایب رئیس دوم: امیررضا واعظ‌آشتیانی

کدام کاندیدا شانس بیشتری دارد؟

در صورتیکه صلاحیت آشتیانی، آخوندی و اسدی مورد تأیید قرار نگیرد آن زمان رقابت اصلی بین تاج، محمدی و ماجدی خواهد بود. با توجه به رزومه‌ای که تاج در فدراسیون فوتبال داشته به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین او و ماجدی است و محمدی به گفته فوتبالی‌ها تصمیم به کناره‌گیری به نفع رئیس اسبق فدراسیون بگیرد. به هر شکل باید منتظر ماند و دید نحوه تأیید صلاحیت‌ها در نهایت کدام کاندیداها را برای ریاست فدراسیون گزینه مناسبی معرفی خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11413

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب