انتقاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «نجواخبر»:

گرانی هزاران قلم کالا به جای ۷ قلم!

گرانی هزاران قلم کالا به جای ۷ قلم!
نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در اولین آزمون جدی اقتصادی گفت: باید بپذیریم که دولت در زمینه مدیریت اقتصادی اشتباهات زیادی داشته که باعث گرانی قیمت‌ها شده است.

قاسم ساعدی با اعلام اینکه ریشه گرانی و تورم در عملکرد دولت است؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: وقتی تصمیات اشتباه، رویکرد احساسی و حرکت‌های عجولانه دولت، بحران اقتصادی به وجود می‌آورد و به زیان مردم تمام می‌شود، باید خود دولت در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: هیئت دولت به عنوان مجری کشور، باید یک سری نشست‌ها با مردم داشته باشد، از وضعیت موجود برای مردم صحبت کند و دلایلی که باعث این مشکلات شده را به مردم توضیح دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این دولت، دولت انقلابی و متعهد به آرمانهای انقلاب است گفت: دولت انقلابی نباید با مردم تعارف داشته باشد، بلکه باید شفاف‌سازی کند و با مردم صریح سخن بگوید. دولت انقلابی نباید سخنان رهبر انقلاب را فراموش کند و از یاد ببرد که رهبر انقلاب فرمودند با مردم صادق باشید و آنان را در جریان امور قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های بسیار مهمی که از رئیسی انتظار داشته و داریم، شفاف‌سازی برای مردم است گفت: اگر این واقعیت را بپذیریم که مردم انقلاب کردند و مالک نظام همین مردم هستند، باید مردم محرم اسرار نظام باشند و همه چیز را با آن‌ها در میان بگذاریم.

ساعدی با تاکید بر اینکه این درست نیست که در صداقت و ایثار مردم شک کنیم گفت: مردم تاکنون همه جوره کنار انقلاب بوده و هستند و این وفاداری را با گذشتن از مال و جانشان ثابت کرده‌اند.

ساعدی با انتقاد از تصمیمات غیر کارشناسی و رویکرد عجولانه دولت سیزدهم گفت: با حذف ارز ترجیحی موافق بوده و هستم، اما با شیوه اجرای آن مخالفت دارم چون دولت نتوانسته به درستی آن را اجرا و بر این اجرا نظارت کند.

نماینده دشت آزادگان با ابراز تأسف از اینکه دولت نتوانسته چارچوبی برای حذف ارز ترجیحی ترسیم کند و بر آن چارچوب نظارت داشته باشد؛ گفت: دولت بدون آنکه ابتدا نهادها و مراجع نظارتی خودش را محکم سازی، ساماندهی و آماده به کار کند و سپس به عرصه عمل ورود کند، رهاسازی قیمت‌ها را ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون به جای ۷ قلمی که دولت مدعی بود در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گران می‌شود، هزاران قلم کالا و خدمات گران شده گفت: چه چیزی در کشور سراغ دارید که در نتیجه حذف ارز دولتی گران نشده است؟

ساعدی در پایان گفت: مجلس این گرانی را جایز نمی‌داند و دولت باید تورم را لااقل در حوزه‌ی اقلام اساسی مردم مدیریت کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11414

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.