توافق پنج ساله ایران و عراق در زمینه صادرات برق+جزئیات

توافق پنج ساله ایران و عراق در زمینه صادرات برق+جزئیات
بر اساس توافق جدیدی که میان ایران و عراق امضا شده است، ایران در زمان توانایی شبکه، در مدت 5 سال 400 مگا وات برق به عراق صادر خواهد کرد.

به گزارش نجواخبر، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق توضیحاتی درخصوص جزئیات توافق راهبردی ایران و عراق در زمینه انرژی ارائه داد و گفت که این توافق دو هدف را محقق می‌کند؛ یکی واردات برق و دیگری بهبود کیفیت برق توزیعی است.

وی تاکید کرد که توافقی 5 ساله با ایران در این زمینه امضا شد و ایران در این مدت 400 مگا وات برق به عراق صادر خواهد کرد.

احد موسی گفت: این توافق بعد از پرداخت بدهی گازی به ایران و همچنین موافقت دولت امضا شد و هدف از آنها تنها واردات 400 مگا وات برق نیست بلکه هدف دیگر بهبود کیفیت برق توزیعی و تأمین برق مصرفی عراق است.

سخنگوی وزارت برق عراق خاطرنشان کرد که این توافق بر اساس پرداخت هزینه و همچنین بر اساس نیاز عراق است.

پیش از این عادل کریم، سرپرست وزارت برق عراق در اظهاراتی با اشاره به افزایش تولید برق در این کشور گفت که با توجه به توافقات انجام شده با وزیر نیرو ایران، انتظار می‌رود که روند صادرات گاز ایران به عراق بهتر شود.

وی با بیان اینکه شهروند عراقی امروز احساس می‌کند که وضعیت برق بهبود یافته است تاکید کرد: یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار به عنوان بدهی گازی به ایران پرداخت کردیم.

کریم خاطرنشان کرد که تمام بدهی های قبلی ما به ایران پرداخت شد و اکنون پول واردات گاز از ایران را به طور ماهیانه به این کشور پرداخت می‌کنیم.

سرپرست وزارت برق عراق همچنین گفت که ایران روزانه ۲۴۰ متر مکعب گاز به عراق صادر می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1150

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب