شمارش معکوس برای اخبار جدید/ افزایش حقوق بازنشستگی از مرداد پرداخت می‌شود یا شهریور؟

شمارش معکوس برای اخبار جدید/ افزایش حقوق بازنشستگی از مرداد پرداخت می‌شود یا شهریور؟
بنا بر اعلام صورت گرفته از سوی رییس کانون بازنشستگی استان تهران روز شنبه قرار است جلسه مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شود و در خصوص افزایش افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تصمیم گیری شود.

به گزارش نجواخبر،بنا بر اعلام صورت گرفته از سوی رئیس کانون بازنشستگی استان تهران روز شنبه قرار است جلسه مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شود و در خصوص افزایش افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تصمیم گیری شود.

بر همین اساس ممکن است این افزایش نه از پایان مرداد که از پایان شهریور ماه اعمال شود.
این وضعیت درحالی است که پیش از این میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی سازمان متبوعش برای صدور هرچه زودتر احکام بازنشستگی مطابق اصلاح مصوبه افزایش حقوق خبر داده بود.

در صورتی که، افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر سازمان تأمین اجتماعی از پایان ماه شهریور اعمال شود، این گروه از بازنشستگان بابت مابه التفاوت پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ از سازمان تأمین اجتماعی طلبکار خواهند بود.

در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه امسال علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
وی در این باره اعلام کرد: بر این اساس علاوه بر افزایش ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.


در حالی قرار بود افزایش افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شود که در ادامه این افزایش از سوی دولت رد شد.بر همین اساس افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در هفته‌های اخیر چالش بین دولت، مجلس و کانون‌های بازنشستگی بوده است. بازنشستگان کارگری در این مدت بارها دست به تجمع و اعتراض زدند؛ آنها می‌گویند در چهل سال گذشته اولین بار است که دولت از اجرای مصوبات مزدی شورایعالی کار برای بازنشستگان سر باز می‌زند.

سخنان مهم رئیس کانون بازنشستگی درباره حقوق بازنشستگان

در این فضا، حال گفته می‌شود که احتمالا امروز هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی جلسه خواهد داشت و به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته می‌شود. در این خصوص علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با توجه به این‌که دستور سه باره رئیس‌جمهور پشت داستان حقوق بازنشستگان است، در نهایت تصمیم گرفته شد که موضوع به وزرای هیئت امنای سازمان تأمین سپرده شود. هیئت امنا هم قبلا یک پیشنهادی داشتند و انتظار ما از هیئت امنا این است که آنچه که خودشان قبلا با توجه به منابع و مصارف پیشنهاد دادند، تأیید کنند.

وی تاکید کرد: اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، به این مفهوم است که اشتباه کردند؛ حالا این‌که تصمیم اول اشتباه بوده یا تصمیم امروزشان، خود موضوعی است. بر همین اساس، انتظار ما این است که همان مصوبه قبلی، یعنی افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تأیید شود.


رئیس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: در رابطه با جلسه فردا، می‌دانیم که فردا بین‌التعطیلی است، اما به طور معمول هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی شنبه‌ها جلسه دارند، بنابراین فکر می‌کنیم که فردا احتمالا در رابطه با حقوق بازنشستگان جلسه داشتند.

دهقان‌کیا متذکر شد: اگر این جلسه برگزار شود، اولین دستورشان احتمالا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان باشد و در رابطه با موضوع تعیین‌تکلیف شود. اگرچه باز در خبرها شنیده می‌شود که وزیر اقتصاد در حاشیه نشست دولت اعلام کرده که ما نشست‌مان را گذاشته‌ایم.

وی عنوان کرد: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، ولی انتظار ما از هیئت امنا، مصوبه‌ای بوده که خودشان قبلا تأیید کردند و برای دولت فرستادند. دیر و زود است، اما سوخت و سوز نیست.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تا آخر وقت امروز شنبه (15 مرداد) اخبار خوش از راه می‌رسد یا بازهم کار را به تأخیر می‌اندازند؛ بازنشستگان از پنج ماه تأخیر دیگر به راستی به ستوه آمده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11506

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.