کرونا دردسرساز شد: روز عاشورا هیات‌های عزاداری در مزارستان شهدای گیلانغرب حاضر نشدند

کرونا دردسرساز شد: روز عاشورا هیات‌های عزاداری در مزارستان شهدای گیلانغرب حاضر نشدند
فرماندار گیلانغرب گفت: شیوع کرونا در این شهرستان و وضعیت قرمز از نظر رنگ بندی کرونایی باعث ممنوعیت حضور هیات های عزاداری در مزارستان شهدای این شهرستان (طاقیل) همزمان با روز عاشورا شد.

به گزارش نجواخبر، «وحید محمدی» با تسلیت عاشورای حسینی و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) افزود: طبق سنتی دیرین همه ساله در روز عاشورا هیئت های عزاداری با عبور از خیابان‌های شهر گیلانغرب در مزارستان شهدای این شهرستان تجمع می‌کنند که امسال به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا و قرمز بودن وضعیت شهرستان در راستای حفظ سلامت مردم حضور در گلزار شهدا ممنوع است.

وی اطهار داشت: هیئت های عزاداری امروز را باید در فضای باز و در محل هیئت های خود در روز عاشورا عزاداری کنند و تردد آنها در خیابان های سطح شهرستان و حضور در مزارستان ممنوع است.

فرماندار گیلانغرب گفت: مردم برای حفظ سلامت خود نکات و موارد بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

محمدی همچنین بر تکمیل واکسیناسیون کرونا به عنوان موثرترین راه مقابله با ویروس کرونا از سوی مردم تاکید کرد و افزود: برای خروج از وضعیت قرمز فعلی این شهرستان مردم باید همکاری لازم را را ستاد کرونا داشته باشند و شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: از اول تا ۱۵ مردادماه ۶۴ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۱۸ مورد در بیمارستان الزهرا (س) و سایر بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده‌اند.

دکتر «مریم فتاحی» افزود: هم اکنون وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرمز شده و آمار موارد مثبت مبتلایان در نیمه اول مرداد ماه نسبت به کل یک ماه تیر بیش از ۲برابر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۷ درصد واکسن نوبت اول و ۹۰ درصد نوبت دوم و ۵۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر فتاحی، لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم هنگام حضور در مراسمات عزاداری حتماً رعایت پروتکل‌ها را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با سه مورد فوت مجموع موارد فوتی از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان گیلانغرب به ۱۲۰ نفر رسیده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11531

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب