یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ/ توقیف هزاران سند محرمانه

شبکه NBC به نقل از دو منبع آگاه خبر داد: هزاران سند از مقر ترامپ در چارچوب تحقیقات و حکم دادگاه ضبط شد.

به گزارش نجوا خبر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اقامتگاه معروفش در ایالت فلوریدا مورد تفتیش مأموران اف‌بی‌آی قرار گرفته است.

حضور طرفداران ترامپ در مقابل عمارت وی در فلوریدا پس از هجوم اف بی آی
تعداد اندکی از طرفداران ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از هجوم اف بی آی به عمارت ”مار آ لاگو“ Mar-a-Lago در ایالت فلوریدا، در مقابل این عمارت تجمع کردند.
به گزارش بخش تصویری رویترز، شمار زیادی از مأموران اف بی آی روز دوشنبه به عمارت مجلل ترامپ در فلوریدا هجوم بردند.

دادستان فلوریدا: یورش به محل اقامت ترامپ، اعتبار اف‌بی آی را از بین برد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دادستان ایالت فلوریدای آمریکا گفت: از یورش به محل اقامت دونالد ترامپ اطلاع نداشتم. این اقدام، بی سابقه است و شاهد فروپاشی اعتبار اف بی آی هستیم. باید همه جزئیات یورش به محل اقامت دونالد ترامپ و چگونگی صدور حکم قضائی در این باره، آشکار شود.

عضو کنگره: یورش به محل اقامت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بی‌سابقه و باور نکردنی است
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: جیم جردن عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: وزیر دادگستری و رئیس اف بی آی برای توضیح درباره بازرسی از محل اقامت دونالد ترامپ باید در کنگره حاضر شوند.
وی افزود: یورش اف بی آی به محل اقامت رئیس‌جمهور سابق، یک اقدام بی سابقه و باور نکردنی است.

واکنش ترامپ به بازرسی نیرو‌های اف‌بی‌ای از محل اقامت او در فلوریدا
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به بازرسی نیرو‌های اف بی آی از محل اقامت او در ایالت فلوریدا گفت: بازرسان اف بی آی، گاوصندوق شخصی من را شکستند و هر چیزی را که در آن بود، مصادره کردند.
ترامپ افزود: بازرسی اف بی آی از محل اقامت من غیرمنتظره و غیر ضروری و به شکل ناشایست صورت گرفت.

رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا، حزب دموکرات را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا گفت: حزب دموکرات قانون را نقض می‌کند و از قوانین به عنوان سلاحی علیه جمهوریخواهان استفاده می‌کند.
وی افزود: یورش به محل اقامت دونالد ترامپ، یک اقدام ننگین است و باید به سوء استفاده از قدرت پایان داد.

وکیل ترامپ: نیرو‌های اف‌بی‌آی شماری از اسناد را مصادره کردند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: کریستینا باب وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: در زمان بازرسی از محل اقامتی دونالد ترامپ در فلوریدا در آنجا حضور داشتم و نیرو‌های اف بی آی، شماری از اسناد را مصادره کردند.
شبکه ان بی سی هم به نقل از منابع مطلع اعلام کرد در چارچوب تحقیقات و بر اساس حکم قضائی، هزاران سند از محل اقامت دونالد ترامپ مصادره شد.

رئیس اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، وزارت دادگستری را به سیاسی‌کاری متهم کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: کوین مک کارتی رئیس اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به بازرسی نیرو‌های اف بی آی از محل اقامتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت: وزارت دادگستری به سطح غیرقابل تحملی از سیاسی کاری رسیده است. زمانی که اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آوریم، تحقیقات کاملی در این باره انجام خواهیم داد.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: بازرسی از محل اقامت ترامپ با موافقت وزیر دادگستری و رئیس اف‌بی‌آی صورت گرفت
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: شبکه آمریکایی ام اس ان بی سی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد مریک گارلند وزیر دادگستری و کریستوفر ری رئیس اف بی آی با بازرسی از محل اقامت دونالد ترامپ موافقت کرده بودند.

سناتور لیندسی گراهام: بازرسی از محل اقامت ترامپ در آستانه انتخابات، مشکل آفرین است
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: لیندسی گراهام عضو جمهوریخواه سنای آمریکا، بازرسی از محل اقامت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات را مشکل آفرین توصیف کرد.

گفت‌وگوی بازپرسان وزارت دادگستری آمریکا با دونالد ترامپ
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از منابع مطلع اعلام کرد چهار نفر از بازپرسان اف بی آف از جمله رئیس سازمان مبارزه با جاسوسی وزارت دادگستری آمریکا با وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور در مجتمع اقامتی ترامپ در فلوریدا دیدار کردند.
سی ان ان افزود: بازپرسان برای مدت کوتاهی با دونالد ترامپ هم گفت‌وگو کردند.

پسر ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا را به هدف قرار دادن دشمنان سیاسی بایدن متهم کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شبکه آمریکایی فاکس نیوز به نقل از اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد ۳۰ نفر از نیرو‌های اف بی آی به همراه ۲۰ دستگاه خودرو در بازرسی از مجتمع اقامتی او در ایالت فلوریدا حضور داشتند.


پسر ترامپ افزود: نیرو‌های امنیتی مجتمع فلوریدا، یورش عناصر اف بی آی را به پدرم اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت دادگستری وابسته به بایدن از کنترل خارج شده است و با هدف قرار دادن علنی دشمنان سیاسی او، کشور را تکه تکه می‌کند.

فاکس نیوز همچنین به نقل از منابع مطلع افزود‌: عناصر اف بی آی گاو صندوق ترامپ را شکستند، اما چیزی پیدا نکردند و به صورت بی هدف اسناد موجود در آن را مصادره کردند.

توقیف هزاران سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت ما روز‌های سیاهی را سپری می‌کند. شمار زیادی از مأموران اف‌بی‌آی اقامتگاه زیبای من در پالم‌بیچ فلوریدا را محاصره، تفتیش و اشغال کردند.

ترامپ خود را قربانی آزار و اذیت سیاسی خواند و گفت: با توجه به اینکه با آژانس‌های حکومتی مربوطه همکاری کرده‌ام، این تفتیش از پیش اعلام نشده هیچ ضرورتی نداشت.

ترامپ به علل این عملیات پلیسی اشاره‌ای نکرد. وی درگیر چندین پرونده قضائی است.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد: اف‌بی‌آی به دنبال اسناد ریاست‌جمهوری بود که ترامپ احتمالاً به اقامتگاهش در فلوریدا منتقل کرده است.

در همین راستا نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صندوقهایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به اقامتگاه خود منتقل کرد حاوی اسناد محرمانه بود.

از سوی دیگر شبکه NBC به نقل از دو منبع آگاه خبر داد: هزاران سند از مقر ترامپ در چارچوب تحقیقات و حکم دادگاه ضبط شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11554

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب