افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد؟/ صدور احکام جدید در شهریورماه

افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد؟/ صدور احکام جدید در شهریورماه
به نظر می رسد هفته آینده مصوبه جدید دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، بازنشستگان هفته هاست در انتظار صدور رأی دولت هستند؛ خواسته بازنشستگان مشخص است: افزایش سایر سطوح مستمری به اندازه مصوبات شورایعالیی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت.

در روزهای گذشته، اخبار ضد و نقیضی به گوش رسید که دولتی‌ها با ۳۸ درصد موافقند اما مبلغ ثابت را نمی‌پذیرند؛ از همین روی، بازنشستگان در اعتراضات چند روز اخیر خود تاکید کردند فقط افزایش مصوب شورایعالی کار بدون ریالی کم و کاست.

شب گذشته (نوزهم مرداد)، بالاخره مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مصاحبه کرد؛ او ادعا کرد که دولت اصلاحات را پذیرفته و قرار است ماده ۹۶ اجرایی شود.

میرهاشم موسوی در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان گفت: پیرو اعلام سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

وی افزود: از دستور اکید و ویژه رئیس‌جمهور برای اصلاح مصوبه هیئت دولت محترم و پیگیری‌های معاون اول دولت و همچنین سرپرست محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

حالا بازنشستگان می‌گویند امیدواریم ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح توسط دولت ابلاغ شود و در شهریور ماه مقدمات پرداخت مابه التفاوت پنج ماه اول سال فراهم گردد. به گفته بازنشستگان پنج ماه انتظار، مدت بسیار زیادی است و نباید در اجرای قانون تا این اندازه تأخیر می‌شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11616

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.