آمار «ترنس‌ها» در کشور/ لیست هنرمندانی که تغییر جنسیت دادند +تصاویر

آمار «ترنس‌ها» در کشور/ لیست هنرمندانی که تغییر جنسیت دادند +تصاویر
براساس تحقیقات انجام شده، حدود هزار تا ۱۵۰۰ ترنس در کشور زندگی می‌کنند، همچنین از میان هر ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در جهان یک نفر دچار اختلال جنسیتی است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، ترنس یا تراجنسی به معنی ناباوری در هویت جنسی فرد است همراه با ویژگی‌های شخصیتی خاص. هویت جنسی متناقص این افراد موجب تفاوت آن‌ها با هم جنسان خود گشته است؛ اما تنها خواسته این افراد از اطرافیان خود، معمولاً فقط این است که درک شوند.

علائم ترنس بودن فرزند چیست؟

براساس تحقیقات دانشمندان گاهی ترنس بودن ریشه در ژنتیک دارد و درهمان دوران بارداری مادر در جنین شکل می‌یابد، به همین دلیل می‌توان به راحتی ترنس بودن فرزندان را تشخیص داد. علائم زیر می‌تواند خبر از ترنس بودن فرزندانتان باشد پس توصیه می‌شود در صورت مشاهده این علائم و نشانه‌ها، حتما با یک روانکاو خوب مشورت نمایید:
عدم تمایل کودک به بازی با همجنس‌های خویش

نشان دادن توجه و علاقه به اسباب بازی و لوازم جنس مخالف
عدم سازگاری محیطهایی که هم جنس‌های فرد وجود دارند مانند مدرسه
عدم سازش و هماهنگی با دوستان و هم سالان خود (از نظر فکری و شخصیتی)

ناخوشایندی وناسازگاری از تغییرات جسمی دوران بلوغ

به اسباب بازی‌های جنس مخالف خود بیشتر توجه می‌کند.

بی‌علاقه‌گی به پوشیدن لباس‌های جنس خود

یک متخصص روان‌شناسی سلامت معتقد است که اگرچه تعداد مبتلایان به اختلال هویت جنسی در دنیا بسیار کم است، اما جامعه باید قبول کند که «ترنس‌ها» هم مانند سایر انسان‌ها حق زندگی دارند، لذا برخورد نامناسب با این افراد نه تنها از بروز مشکلات آن‌ها جلوگیری نمی‌کند بلکه موجب افزایش مشکل آن‌ها می‌شود.

آمار ترنس‌ها در ایران
براساس تحقیقات انجام شده، حدود هزار تا ۱۵۰۰ ترنس در کشور زندگی می‌کنند، همچنین از میان هر ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در جهان یک نفر دچار اختلال جنسیتی است.

هنرمندانی که تغییر جنسیت دادند

مازیار لرستانی با نام تولد شهره صالحی لرستانی متولد 31 خرداد 1345 بازیگر و کارگردان اهل ایران است. لرستانی، روز چهارشنبه 22 تیر ماه 1401 از تطبیق جنسیت خود خبر داد و نام مازیار را برگزید

سامان ارسطو متولد 15 خرداد 1346 در شاهرود بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه نویس، و مدرس تئاتر اهل ایران است.
او یک ترنسکشوال بوده که در سال 1387، در سن 41 سالگی، تطبیق جنسیت داد و از آن پس نام خود را از فرزانه به سامان تغییر داد. وی در همان سال ازدواج کرد و در سال 1390 جدا شدند. سامان ارسطو در سال 1394 مجددا ازدواج کرد.

لاوِرن کاکس (Laverne Cox) بازیگر، تهیه کننده، شخصیت تلویزیونی اهل ایالات متحده آمریکا است که بیشتر برای بازی در مجموعه تلویزیونی "نارنجی همان سیاه است" شناخته می‌شود. او نخستین فردی است که عمل تغییر جنسیت انجام داد و تصویرش بر روی جلد مجله تایم قرار گرفت.نکته جالب در مورد کاکس این است که در میانه فیلم برداری " نارنجی همان سیاه است" او عمل تغییر جنسیت کرد و باقی سریال را برادر دوقلویش به جای او بازی کرد.


چَز سالواتور بونو (Chaz Salvatore Bono) خواننده و نویسنده آمریکایی و تنها فرزند شر(خواننده مشهور) و سونی(خواننده و تهیه کننده و سیاستمدار آمریکایی) است. او با نام چستیتی(Chastity Bono) متولد شد اما بعد از اینکه سالها با بحران هویت روبه‌رو بود ترجیح داد عمل تغییر جنسیت انجام داده و اکنون با نام چَز به عنوان یک زن زندگی کند. او از مشهورترین سلبریتیهایی است که "ابر مرد" بوده و جنسیت خود را از مونث به مذکر تغییر داده است.


گزارش: پرستو بختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1162

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب