نماینده جیرفت در گفتگو با «نجواخبر»:

بهبود اقتصادی با نتیجه دادن برجام/ خوشبینم

بهبود اقتصادی با نتیجه دادن برجام/ خوشبینم
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درست این است که برجام را به معیشت مردم گره نزنیم گفت: واقعیت این است که برجام به معیشت مردم گره خورده و هر تغییری در روند برجام صورت می‌گیرد، تاثیرات آن را مستقیم بر معیشت مردم مشاهده می‌کنیم.

ذبیح الله اعظمی ساردویی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره بر نهایی کردن برجام تاکید داشتند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: رهبری فرمودند که باید مصلحت و منافع نظام را در مذاکرات برجام در نظر بگیریم، اما هرگز فرمان توقف مذاکرات را صادر نکردند، بلکه گفتند که باید مذاکره کنیم اما جلوی زورگویی مستکبران را بگیریم تا مبادا در مذاکرات حق مردم ایران تضییع شود.
وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری گفتند که نباید فرصت‌ها از دست برود گفت: رهبری تاکید کردند که فرصت‌ها مانند ابر بهاری می‌گذرد به همین دلیل تیم مذاکره کننده باید در مسیر بیانات رهبری گام بردارد و تا جایی که امکان دارد، از فرصت‌ها بهره بگیرد.
نماینده جیرفت و عنبرآباد از تأثیرات مستقیم برجام بر فضای سیاسی و اقتصادی کشور خبر داد گفت: واقعیت این است که تا به نتیجه رسیدن برجام، چالشهای اقتصادی وجود دارد و هر تحرکی درمذاکرات کاملا روی بازار و تورم تأثیر می‌گذارد.
وی خطاب به اعضای تیم مذاکره کننده ایران در برجام گفت: باید مصلحت نظام، کشور و مردم را در نظر بگیریم و متوجه تأثیرات مخرب طولانی شدن مذاکرات برجام باشیم.
اعظمی با تاکید بر اینکه امیدوارم تیم مذاکره کننده با لحاظ کردن همه موارد ذکر شده، بسیار قوی و توانمند درمذاکرات پیش برود گفت: نسبت به آینده مذاکرات امیدوار هستیم.
وی در تشریح دلایل امیدواری خود گفت: به تازگی فراکسیون مستقلان ولایی از باقری کنی مسئول تیم مذاکره کننده ایران دعوت کرد که ایشان توضیحاتی امیدوارکننده داد؛ البته این توضیحات محرمانه است و نمی‌توانیم مفاد آن‌ها را بازگو کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی نسبت به آینده برجام امیدوارم گفت: فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری گفتند مذاکرات برجام فرسایشی نشود، در حالی که متأسفانه فرسایشی شده و حوصله مردم از این مذاکرات سر رفته است.
وی از تیم مذاکره کننده ایران خواست هر چه سریعتر نتیجه مذاکرات را نهایی کنند و گفت: در دیپلماسی بین‌الملل هرگز دوست و دشمن محض وجود ندارد و روند مذاکرات تعیین کننده است. بنابر این باید ببینیم منافع مملکت‌مان کجاست و دولت چگونه رفتار کند که به معیشت مردم کمک شود.
اعظمی خطاب به کسانی که ادعا می‌کنند برجام هیچ تأثیری ندارد گفت: باید بپذیریم که برجام حداقل برای اقتصاد نقش موثر دارد و نباید بیهوده ادعایی کرد که پایه و اساسی ندارد.
نماینده جیرفت و عنبرآباد با تاکید بر اینکه باید بپذیریم بدون پیشرفت مذاکرات برجام، وعده بهبود معیشت مردم فایده‌ای ندارد گفت: هرچند که تاکید ما بر پایه اقتصاد مقاومتی است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید اقتصادمان درون‌زا و برونگرا باشد، اما باید زیر ساخت‌ها فراهم شود که چون فراهم نیست، هنوز مشکل داریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1163

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب