بازار خودرو در انتظار نتیجه برجام + آخرین قیمت ها

بازار خودرو در انتظار نتیجه برجام + آخرین قیمت ها
از میان ۱۴ خودرو مورد ارزیابی هفت خودرو افت قیمت داشتند، ۶ خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند و یک خودرو هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد.

به گزارش نجواخبر، مذاکرات به پایان رسید ولی خبری از نتایج نشد،‌بطوریکه چشم انتظاری به نتایج ادامه دارد و این امر موجب شده تا در کنار نرخ دلار قیمت خودرو هم شکل کاهشی به خود گیرد. در مدت زمان مورد بررسی از میان ۱۴ خودرو مورد ارزیابی هفت خودرو افت قیمت داشتند، ۶ خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند و یک خودرو هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد.

علاوه بر اخبار سیاسی که بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داده است، تعطیلات هفته جاری هم که به نوعی از اواخر هفته گذشته آغاز شده بود بر بازار خودرو گذار گذشت؛ بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در روزهای تعطیل بازار خودرو وارد رکود می‌شود. این به معنی آن است که در این روزها بازار با کاهش تقاضا و یا به عبارت دیگر از تقاضا خالی می‌شود که این امر موجب شده تا رکود بیش از پیش در این بازار حاکم شود.
قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت یک میلیون تا دو میلیون تومان در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار ۲۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی یک میلونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار افتی ۲میلیونی داشت و ۲۰۵ میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» این هفته را با افت یک میلیونی سپری کرد و در بازار ۳۶۶ میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده تیبا این هفته را بدون تغییر قیمت پشت سرگذاشت. با این شرایط «تیبا صندوقدار» افت یک میلیونی در بازار داشت و ۲۰۰ میلیونی شد و «تیبا ۲ معمولی» هم با افت ۲ میلیونی در بازار ۲۰۵ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته با افت یک میلیونی در بازار ۲۰۷ میلیون تومان به فروش رفت.

اما وضعیت ۲۰۷ها در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این هفته «پژو ۲۰۷ دنده ای» در بازار تغییر قیمت نداشت و ۳۹۹ میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد، اما «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۴۰۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما خانواده سمند این هفته هم ثبات قیمت داشت و هم با افت قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» در بازار ۳۰۷ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «سمند LX با موتور EF7» این هفته افت یک میلیونی قیمت را ثبت کرد و ۳۵۱ میلیون تومان در بازار دست به دست شد، «سمند سورن پلاس» هم این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار ۳۴۲ میلیونی در بازار عرضه شد.

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته بدون تغییر در بازار ۵۰۹ میلیون تومان دست به دست شد. «دنا معمولی» هم ثبات قیمت داشت و در بازار ۳۹۴ میلیون تومان قیمت گذاری. «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته افت تغییر قیمت نداشت و ۳۰۲ میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11638

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب