برگزاری مراسم باشکوهِ خاکسپاری «هوشنگ ابتهاج» در گیلان +جزئیات

برگزاری مراسم باشکوهِ خاکسپاری «هوشنگ ابتهاج» در گیلان +جزئیات
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به ابراز عشق و علاقه و عاطفه مردم گیلان و رشتی ها مبنی بر تدفین پیکر استاد ابتهاج در رشت، گفت: تمام مقدمات برای برگزاری یک مراسم باشکوه و در خور شان استاد آماده است.

به گزارش نجوا خبر، رضا ثقتی، با اشاره به درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعات اولیه فوت این هنرمند گیلانی جهت انتقال پیکر به ایران، اظهار کرد: وزیر ارشاد طی تماس تلفنی با خانواده مرحوم آمادگی هماهنگی برای انتقال پیکر این هنرمند ایرانی و گیلانی به کشور را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طی پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعلام آمادگی برای خاکسپاری پیکر این هنرمند گیلانی در رشت اعلام شد، تصریح کرد: هماهنگی ها، زمینه سازی‌ها و تمام بسترهای لازم جهت انتقال پیکر آماده و مهیاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به ابراز عشق و علاقه و عاطفه مردم گیلان و رشتی‌ها مبنی بر تدفین پیکر استاد ابتهاج در رشت، گفت: تمام مقدمات برای برگزاری یک مراسم باشکوه و در خور شان استاد آماده است.

ثقتی با بیان اینکه منتظر نظر نهایی خانواده مرحوم ابتهاج جهت انتقال پیکر به استان و شهر شهر هستیم، خاطرنشان کرد: برای محل تدفین این هنرمند گیلانی چند مکان از جمله تالار مرکزی رشت و باغ محتشم رشت پیشنهاد شده که باید با رایزنی با خانواده استاد به نتیجه نهایی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم فرهنگ دوست رشت و گیلان پای مفاخرشان همیشه بوده و خواهند ماند، یادآور شد: نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج برگزار و تمهیدات لازم برای انتقال پیکر و برگزاری مراسم این شاعر و نویسنده گیلانی اتخاذ شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11658

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.