اختصاصی؛

کدام کاندید شانس اول ریاست فدراسیون فوتبال است؟

کدام کاندید شانس اول ریاست فدراسیون فوتبال است؟
کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال اسامی سه نامزد نهایی شرکت در انتخابات فدراسیون را در حالی اعلام کرده که رقابت در واقع بین دو گزینه است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، امیررضا واعظ‌آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی سه نامزد ریاست انتخابات فدراسیون فوتبال بودند که در هنگام ثبت‌نام فرم امضاشده از اعضای مجمع را نداشتند، اما معترض بودند که مصاحبه‌های ضد و نقیض صورت گرفته از سوی علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی مبنی بر تمدید مهلت ثبت‌نام آنها را دچار اشتباه کرده است.

این افراد به کمیته اخلاق شکایت کردند که کمیته اخلاق شکایت آن‌ها را رد کرد و در ادامه و بعد از کش و قوس های صورت گرفته دبیر کل نامه‌ای برای کمیته استیناف فرستاد که به این نامزدها برای تکمیل مدارک خود ۴۸ ساعت مهلت بدهد اما کمیته استیناف رأی کمیته بدوی را تأیید کرد.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پس از پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات هشتم شهریور ماه کار خود را برای بررسی مدارک نامزدها آغاز کرد که در همان مرحله اول سه نامزد ریاست فاقد شرایط ثبت‌نام شناخته شدند.

اسامی نامزدهایی که می‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند عزیز محمدی - میرشاد ماجدی و مهدی تاج هستند. عزیزالله محمدی با علی فتح‌الله‌زاده و محمدرضا کافی؛ مهدی تاج با مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده و در نهایت میرشاد ماجدی با عباس صوفی و صادق درودگر به‌عنوان نوابان رئیس در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت خواهند کرد. انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ۸ شهریور برگزار می‌شود.

کدام گزینه شانس بیشتری دارد؟

پس از تأیید سه نامزد برای شرکت در ریاست فدراسیون فوتبال، این گمانه‌زنی مطرح است که کدام یک از آن‌ها در نهایت قرار است پیش از فرا رسیدن مسابقات جام جهانی قطر 2022، صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را برای چهار سال آینده از آن خود کند؟

در میان گزینه‌های موجود از نگاه اهالی فوتبال مهدی تاج شانس بیشتری دارد. تاج تجربه ریاست در فدراسیون را در کارنامه دارد و بعید نیست که افراد همراه با او تلاش داشته باشند تا او دوباره به صندلی ریاست فدراسیون برسد. بعد از تاج، میرشاد ماجدی شانس بالایی برای حفظ صندلی ریاست دارد.

ماجدی که به همراه شهاب الدین عزیزی خادم در هیئت رئیسه فدراسیون حضور یافته بود، پس از عزل رئیس اسبق به عنوان سرپرست انتخاب شد و تا زمان برگزاری انتخابات در این سمت باقی خواهد ماند.

شنیده‌ها از محافل فوتبال بر این اساس است که عزیزالله محمدی در واقع حامی مهدی تاج در این انتخابات است و رقابت واقعی بین ماجدی و رئیس سابق فدراسیون فوتبال است؛ به همین دلیل بعید نیست که طی روزهای آینده محمدی به نفع تاج کنار بکشد تا افراد حامی او هم به کمپین انتخاباتی حامی تغییرات در کادرفنی تیم ملی فوتبال بپیوندند.

خبرنگار: امیرحسن غفاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11679

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.