آب شهرکرد بعد از 9 روز بالاخره وصل می‌شود؟

آب شهرکرد بعد از 9 روز بالاخره وصل می‌شود؟
۹روز است که خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ به شهرکرد به دلیل کدورت ناشی از سیل‌های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری از مدار خارج شده‌است و شهرکرد آب شرب ندارد.

به گزارش نجواخبر،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، از اتمام عملیات ۲ خط پدافندی اضطراری برای تأمین آب شرب شهرکرد تا امشب خبر داد.

علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای ۲ طرح پدافندی فدک و عمان سامانی برای انتقال آب به شهرکرد مشکل قطعی‌های مکرر آب در شهر به طور کامل حل می‌شود که حدود ۵۵ کیلومتر از خط بن-بروجن برای طرح فدک استفاده شد و تا امشب در نهایت طرح فدک و عمان به اتمام می‌رسند.

وی اظهار داشت: قسمت اتصال طرح عمان باقی مانده است و اگر اتصال به صورت مستقیم بود باید چند ساعت آب از لوله تخلیه می‌شد چرا که این آب از سامان به شهرکرد است و در مجموع ۹ ساعت زمان نیاز داشت تا کار تکمیل شود، اما با برآورد کارشناسی ۷ هزار متر آب از بین می‌رفت و موجب بدتر شدن بحران می‌شد.

حیدری در خصوص خط آبرسانی عمان سامانی گفت: بخش اتصالات طرح باقی‌مانده که اگر بنا بود اتصال به صورت مستقیم انجام شود باید حدود ۳ ساعت برای تخلیه آب، ۲ تا ۳ ساعت برای جوشکاری و ۳ ساعت برای پر کردن مجدد لوله‌ها زمان صرف می‌شد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به استفاده از سیستم نوین تازه‌وارد در کشور در استان یزد افزود: این سیستم با پیگیری‌های صورت گرفته بامداد دو روز پیش از یزد به استان چهارمحال و بختیاری ارسال شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حدود ۵۵ کیلومتر از خط بن-بروجن برای طرح فدک استفاده شد و امشب، در نهایت، طرح فدک و عمان به اتمام می‌رسند.

وی بیان داشت: در طرح فدک باتوجه به فاصله ۵۵ کیلومتری شهرکرد، تا آب به این شهر برسد، لوله باید شسته شود که این امر قاعدتا زمانبر خواهد بود و بین یک تا دو روز طول می‌کشد، مردم بدانند با این دوخط آبرسانی دیگر مشکلی برای آب شرب شهرکرد پیش نمی‌آید.

حیدری گفت: با در نظر گرفتن مشخصات هیدرولیکی، یک تا ۲ روز آینده آب به شهرکرد خواهد رسید.


خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: خط پدافندی ۲ آبرسانی طرح عمان به انتها رسیده است که با اتصال این خط امشب، مردم شهرکرد شاهد اخبار خوبی خواهند بود، در واقع این کار ماه‌ها طول می‌کشید که در کمتر از سه روز اتفاق افتاد.

کیانی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم صبور شهرکرد نهایت تشکر را داریم و امید است این طرح‌های پدافندی منشا خیر باشند و مشکل آبرسانی شهرکرد به طور کلی برطرف شود.

۹روز است که خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ به شهرکرد به دلیل کدورت ناشی از سیل‌های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری از مدار خارج شده‌است و شهرکرد آب شرب ندارد و عملیات‌های مختلفی به صورت شبانه‌روزی انجام شده‌است تا آب مورد نیاز شهر هرچه سریع‌تر تأمین شود، اما همچنان مشخص نیست چه زمانی آب شرب استان پایدار می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11783

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب