جزئیات حادثه ایستگاه مترو امام خمینی

جزئیات حادثه ایستگاه مترو امام خمینی
خبر رسید که 4 نفر در مترو امام خمینی از روی پله برقی سقوط کردند اما مترو تهران اعلام کرد عدم تعادل یکی از مسافران باعث بروز این حادثه شده است.

به گزارش نجواخبر، سه‌شنبه هفته گذشته ۲۳ خرداد بود که سقوط از پله‌برقی در ایستگاه مترو شهید بهشتی باعث مصدومیت ۱۸ نفر شده بود که 11 نفر به صورت سرپایی مداوا و 7 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

روایت های متعددی از این حادثه صورت گرفت برخی گیر کردن لباس مسافران را علت وقوع می‌دانستند و عده‌ای هم می‌گفتند نقص فنی بود.

دلیل حادثه مترو شهید بهشتی در هفته گذشته

در نهایت علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: بعد از بررسی‌ها مشخص شد که بریدن یکی از چهار پیچ گیربکس پله برقی شهید بهشتی باعث بروز این حادثه شده است البته همچنان موضوع در حال بررسی است.به هر صورت پله برقی هم مثل سایر وسایل مکانیکی دچار مشکل می‌شود البته این خرابی‌ها در تمام دنیا هم وجود دارد. وقتی به صورت دائم با حجم بالای مسافر از پله برقی استفاده می‌شود قطعاً پله برقی دچار خرابی می‌شود اما مسئولین مترو اعلام کردند که در حال تعمیر هستند و مشکلی وجود ندارد.

امروز دوباره خبر رسید که ۴ نفر درپی سقوط از پله برقی در ایستگاه مترو امام خمینی مصدوم شدند.

حادثه در مترو امام خمینی 4 مصدوم برجا گذاشت

محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس تهران گفت: حوالی ساعت ۱۱ امروز حادثه سقوط از پله برقی در ایستگاه متروی امام خمینی(ره) به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که درپی آن 2 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل مشاهده شد که 4 نفر در این حادثه دچار مصدومیت شده‌اند که دو نفر از آنان شامل یک آقا و یک خانم برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شده و دو نفر دیگر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کردند.

وی ادامه داد: حال عمومی مصدومان این حادثه مساعد گزارش شده است. همچنین علت وقوع این حادثه باید از سوی تیم‌های ایمنی و فنی شرکت مترو بررسی و اعلام شود.

خبرنگار فارس با درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تماس گرفت تا جویای علل حادثه شود اما موبایل درستی در دسترس نبود و مسئولان روابط عمومی اعلام کردند موضوع را بررسی و اطلاع می‌دهند.

عدم تعادل یکی از مسافران هنگام حرکت پله‌برقی حادثه آفرید

روابط عمومی مترو به خبرنگار فارس اعلام کرد: طبق بررسی فیلم هاعدم تعادل یکی از مسافران هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه امام خمینی مصدوم بر جا گذاشت.بر اثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران بر روی سایرین در هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه امام خمینی (ره)، ۲ نفر از مسافران مصدوم شدند.

با بررسی دقیق تکنسین فنی و بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته ایستگاه مشخص شد که این پله برقی از لحاظ فنی مشکلی نداشته و علت بروز این حادثه عدم تعادل مسافر بوده است. ضمن آنکه در لحظه بروز حادثه با توقف پله برقی از گسترش حادثه جلوگیری شده است. این پله برقی در حال حاضر در مدار سرویس دهی است و مسافران از آن استفاده می‌کنند.

در خصوص پله برقی مترو مسئولان شهری معتقدند 3 سال پله برقی‌ها روغن کاری نشده و پارسال این کار صورت گرفته و همچنین پله برقی‌ها مدام در حال رصد هستند تا مشکلی پیش نیاید.

مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران چندی پیش در نشست خبری در خصوص پله برقی مترو گفت: اورهال پله برقی های تهران در دستور کار قرار دارد و از نیمه دوم سال گذشته اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است. همچنین 100میلیارد تومان بودجه برای تأمین قطعات پله برقی اختصاص یافته و بخشی از قطعات هم خریداری و وارد انبار شده است.

بر اساس این گزارش، مدیران ششم شهری وقتی مترو را تحویل گرفتند اعلام کردند انبار قطعات خالی است و مشکلات اساسی در مترو وجود دارد. در این مدت بخشی از قطعات خریداری شده و اورهال در دستور کار است. اما سیستم حمل‌ونقل عمومی فرسوده است و باید برای نوسازی این ناوگان مسئولان مربوطه از جمله دولت ورود کنند البته شهرداری تهران در سال جاری بودجه خوبی برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته تا عقب ماندگی‌ها را تا حدودی جبران کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118549

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب