حاشیه‌های تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه/ اعلام اعداد و ارقام بازی با روان مردم است

حاشیه‌های تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه/ اعلام اعداد و ارقام بازی با روان مردم است
گزارش تخلفات فولاد مبارکه، مربوط به دوران قبل است؛ و انتشار اعداد و ارقام بازی با روان مردم محسوب می‌شود.

به گزارش نجواخبر، گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، بحث‌های بسیاری به وجود آورده است. علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفته است: تخلفات مربوط به تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان مربوط به دولت قبل و مدیرعامل سابق این شرکت بوده است
او افزود: با رأی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است و انتظار می‌رود که قوه قضائیه هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند.

در عین حال، روزنامه رسالت در سرمقاله خود در باره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه نوشت:
«سؤال‌ها، شبهات و حتی گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی را نباید گزاره نهایی معرفی کرد و جا انداخت؛ تنها زمانی می‌توان اشخاص را مجرم قلمداد کرد و اعداد و ارقام فساد را اعلام نمود که آخرین مرحله فرجام‌خواهی متهم صورت گرفته باشد؛ پیش از آن، بیان اسامی و حتی بیان اعداد و ارقام، تنها بازی با روح و روان متهمین و البته مردم است.
این نوشته و اعدادی که در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده است را در گوشه‌ای ثبت کنید و با رأی نهایی دادگاه که صادر خواهد شد، تطبیق دهید؛ خواهید دید که بسیاری از آنچه در این پرونده، رانت یا تخلف معرفی شده، وجه صحیحی نداشته است.
اساسا فلسفه و شأن تحقیق و تفحص هم این نیست که بتواند مثل دادگاه عمل کند؛ اما شاید مردم، تفکیکی بین گزارش تحقیق و تفحص با رأی نهایی دادگاه، قائل نباشند و آنچه این میان، ذبح می‌شود، اعتماد مردم است.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11869

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.