بهترین زمان خرید طلا و سکه فرا رسید؟

بهترین زمان خرید طلا و سکه فرا رسید؟
اگر خرید طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری در بازه دو تا چهار ماهه باشد توجه به حباب سکه اهمیت ندارد.

به گزارش نجوا خبر، سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه و کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود فعلی بازار فلز زرد گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تأثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده است.»

وی در پاسخ به اینکه زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است، خاطرنشان کرد: «من این توصیه را همیشه می‌کنم؛ برای خرید، یک گرم طلای ۱۸ عیار را با هر قیمتی، ضرب در ۱۰ کنید. به طور مثال دو میلیون و ۳۳۴ هزار تومان قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار است آن را ضربدر ۱۰ کنیم، می‌شود حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. اگر قیمت روز، بالای این مقدار بود خرید سکه‌های طرح قدیم و یا جدید ارزش ندارد و اگر پایین‌تر بود زمان مناسب برای خرید فرا رسیده است.»

این کارشناس بازار طلا و سکه به اهمیت بازه زمانی خرید از بازار فلز زرد اشاره کرد و افزود: «اگر خرید طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری در بازه دو تا چهار ماهه باشد توجه به حباب سکه اهمیت ندارد. اما با دورنمای یک تا دوساله احتمال اینکه حباب سکه همچنان وجود داشته باشد پایین است. بنابراین در هنگام خرید باید به مدت خواب سرمایه نیز توجه کرد.»

اشرفی خاطرنشان کرد: «در بلندمدت به جای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و خرید حباب سکه، خرید طلا منطقی است و نیازی به خرید حباب سکه نیست.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118798

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب