درآمدزایی عجیب و میلیاردی برای هیئت‌های فوتبال!

درآمدزایی عجیب و میلیاردی برای هیئت‌های فوتبال!
فدراسیون فوتبال یک قانون عجیب برای منفعت مالی هیئت فوتبال استان‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش نجواخبر، قراردادهای مربیان، بازیکنان و عوامل تیم‌های فوتبال ایران در لیگ برتر و بعضا دسته‌های پایین‌تر در پایان فصل با کسر ۳ الی ۶ درصد توسط باشگاه‌ها برای پرداخت و تسویه حساب انجام می‌شد، ولی حالا در حالی که قانون جدید نقل و انتقالات این عدد را به ۲/۵ درصد رسانده، فدراسیون به یک شکل دیگر برای هیئت‌های فوتبال درآمدزایی کرده است!

ایرانفدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در دستورالعمل جدید که اخیرا مصوب و به باشگاه‌ها ابلاغ کرد، هزینه حق عضویت اشخاص حقیقی را مبلغ ۲ درصد از قرارداد اعلام نمود که هزینه ایفمارک نیز به آن اضافه می‌شود، ولی حالا هیئت فوتبال استان‌ها یک درآمدزایی عجیب و چشمگیر دیگری با این قانون جدید خواهند داشت.

طی قانونی که در تیرماه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده، تمام مربیان و بازیکنان فوتبال لیگ حرفه‌ای ایران، علاوه بر کسر حدود دو و نیم درصد از مبلغ قراردادشان توسط باشگاه مربوطه، برای انتقال به یک تیم دیگر باید یک درصد از مبلغ قرارداد فصل قبل را به هیئت فوتبال استان مبدأ بدهند تا بتوانند برگه خروج از استان دریافت کنند!


به عبارت دیگر، اگر قرارداد یک بازیکن یا مربی فعال و شاغل در فصل گذشته با یک باشگاه (برای مثال تراکتور تبریز)، معادل ۱۰ میلیارد تومان باشد، آن بازیکن یا مربی برای انتقال به تیم دیگر (برای مثال فولاد خوزستان)، باید یک درصد از مبلغ قرارداد فصل قبل خود (۱۰۰ میلیون تومان) را به هیئت فوتبال استان مبدأ (آذربایجان شرقی) بدهد تا بتواند برگه خروج از استان را دریافت کند.

حال شما حساب کنید برای مثال اگر یک باشگاه مطرح مثل پرسپولیس ۱۰ بازیکن خروجی با قراردادهای مشابه ۱۰ میلیارد تومانی برای هر کدام در فصل گذشته داشته باشد، هیئت فوتبال استان تهران جمعا یک میلیارد تومان فقط بابت صدور برگه خروج از استانِ این ۱۰ بازیکن به دست می‌آورد؛ اتفاقی عجیب و بی‌سابقه در فوتبال ایران!

این رقم چشمگیر و خارج از عرف در حالی توسط مربیان و بازیکنان دریافت و به حساب هیئت فوتبال استان‌ها برای ارائه برگه خروج صادر می‌شود که مشخص نیست این مبالغ چگونه صرف خواهد شد و چه نظارتی بر آن وجود دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119382

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب