پیشنهاد پوتین درباره طرح صلح آفریقایی

پیشنهاد پوتین درباره طرح صلح آفریقایی
پوتین گفت ابتکار آفریقا می‌تواند مبنایی برای صلح در اوکراین باشد.

به گزارش نجواخبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که ابتکار آفریقا می‌تواند مبنایی برای صلح در اوکراین باشد، اما حملات اوکراین تحقق آن را سخت کرده است. او این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با رهبران آفریقا در سن‌پترزبورگ و شنیدن درخواست‌های آنها از مسکو برای پیشبرد برنامه‌شان، ایراد کرد.

به نوشته رویترز، او گفت: «مفاد این ابتکار صلح در دست اجراست. اما چیزهایی وجود دارد که اجرای آنها دشوار یا غیرممکن است».

رویترز در ماه ژوئن گزارش داد که میانجیگری آفریقا در این مناقشه می‌تواند با اقدامات اعتمادسازی و پس از آن توافقنامه توقف خصومت‌ها همراه با مذاکرات بین روسیه و غرب آغاز شود.

پوتین گفت که یکی از نکات این ابتکار آتش‌بس است. اما ارتش اوکراین در حال حمله است، آن‌ها حمله می‌کنند، آن‌ها در حال اجرای یک عملیات تهاجمی استراتژیک در مقیاس بزرگ هستند. وقتی به ما حمله می‌کنند، نمی‌توانیم آتش را متوقف کنیم».

وی در مورد آغاز گفت‌وگوهای صلح گفت: «ما گفت‌وگوها را رد نکردیم. برای اینکه این روند آغاز شود، نیاز به توافق دو طرف است».

ولودیمیر زلنسکی ایده آتش‌بس را رد کرده است، زیرا باعث می‌شود روسیه کنترل نزدیک به یک‌پنجم کشورش را در اختیار گرفته و به نیروهایش فرصت دهد تا پس از ۱۷ ماه جنگ، دوباره سازماندهی شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119694

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب