با مشاوران املاکِ متخلف برخورد می‌شود

با مشاوران املاکِ متخلف برخورد می‌شود
استاندار یزد و معاون عمرانی استانداری یزد اعلام کردند که به زودی ۱۲۰ واحد مشاور املاک در شهر یزد پلمب خواهند شد.

به گزارش نجواخبر، محمدجواد ابوالحسینی در نشست ساماندهی بازار مسکن و مشاوران املاک استان گفت: ۱۲۰ واحد مشاور املاک در شهر یزد که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند در اسرع وقت با هماهنگی اصناف، داستانی و اماکن پلمب می‌شوند.

وی افزود: بقیه واحد‌های غیر مجاز نیز در اسرع وقت شناسایی و پلمب شوند و از فعالیت غیرقانونی آن‌ها جلوگیری بعمل آید.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در بازرسی‌ها و نظارتی‌هایی که صورت گرفت، تخلفاتی مانند گرانفروشی، نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخنامه، عدم ثبت کد رهگیری، عدم ثبت فاکتور و دریافت کمیسیون‌های خارج در برخی مشاوران املاک مشاهده شد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی برای صاحبان این واحد‌ها پیامک ارسال کرده و به آن‌ها خالی بودن واحد‌های مسکونی اعلام شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط، اقدامات لازم را برای مشاوران املاک متخلف دارای مجوز انجام خواهد داد.

دستمالچیان ادامه داد: مردم به مشاوران املاکی مراجعه کنند که جواز کسب دارند و از تنظیم قرارداد با مشاوران املاک فاقد جواز کسب خودداری ورزند.

استاندار یزد هم با تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی ماهانه در حوزه املاک خاطرنشان ساخت: حضور فعالان حوزه املاک در این دوره‌ها صرفا با نامه اصناف باشد و نیازی به داشتن مکان نیست.

مهران فاطمی افزود: اماکن و اصناف نسبت به شناسایی سایر بنگاه‌های فاقد پروانه کسب اقدام و آن‌ها را پلمب کنند تا در مسیر قانونی صدور پروانه کسب قرار بگیرند.

وی همچنین از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان خواست نسبت به شناسایی اخلالگران حوزه زمین و مسکن اقدام کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119837

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.