از اطلاعیه مثبت تامین اجتماعی تا انتظار طولانی بازنشستگان/ شمارش معکوس برای اصلاح مصوبه

از اطلاعیه مثبت تامین اجتماعی تا انتظار طولانی بازنشستگان/ شمارش معکوس برای اصلاح مصوبه
بازنشستگان انتظار دارند تا چهارشنبه مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، بیست و نهم تیرماه، قالیباف در نامه‌ای رسمی خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان در مهلت یک هفته شد.

در این نامه، افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح با الزامات ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی مغایر دانسته شده است؛ قاعدتاً برای اجرای ماده ۹۶، باید همان ۳۸ درصد افزایش سایر سطوح که پیش از این سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد داده بود، ابلاغ شود.

حالا شمارش معکوس برای اصلاح آغاز شده است؛ چهارشنبه همین هفته، مهلت یک هفته‌ای دولت به پایان می‌رسد؛ در این حین، اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگان را امیدوار کرده است.

در این اطلاعیه که دوم مرداد صادر شده، آمده است: «با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود

حالا بازنشستگان انتظار دارند تا چهارشنبه، افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح توسط دولت و به طور رسمی اعلام شود؛ پس از آن مابه التفاوت ماه‌های گذشته به مستمری بگیران پرداخت و قدری از نگرانی‌ها کاسته شود. با توجه به نرخ تورم نقطه‌ای ۸۶ درصدیِ خوراکی‌ها در تیرماه، افزایش ۳۸ درصدی مستمری ها، تنها یک برداشت تقلیل یافته از ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است که می‌گوید افزایش سالانه مستمری تمام بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان باید به اندازه‌ی افزایش هزینه‌های زندگی باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1201

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب