ختافه 0-0 بارسلونا؛

شاگردان ژاوی در تله مادریدی‌ها گیر کردند

شاگردان ژاوی در تله مادریدی‌ها گیر کردند
بارسلونا در اولین بازی خود در فصل 24-2023 لالیگا به تساوی 0-0 مقابل میزبانش ختافه رضایت داد.

به گزارش نجواخبر، بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی لالیگا، در هفته اول فصل جدید به مادرید سفر کرد تا مقابل ختافه به میدان برود. دیدار دو تیم از ساعت 23 در ورزشگاه کولیسئوم آلفونسو پرز آغاز شد و با تساوی 0-0 به پایان رسید.

آبی اناری‌ها که در این دیدار خارج از خانه با لباس های یکدست زرد وارد زمین شده بودند در حالی با تساوی بدون گل زمین را ترک کردند که تک امتیاز به دست آمده برایشان به قیمت دو اخراجی تمام شد و در بازی بعدی ژاوی هرناندز و رافینیا را به دلیل اخراج مقابل ختافه در اختیار نخواهند داشت.


ایلکای گوندوگان این فرصت را داشت که تنها 2 دقیقه بعد از شروع کار دروازه ختافه را باز کند اما ضربه او را از دو قدمی دروازه را داوید سوریا به خوبی مهار کرد. بارسلونا که با چهره تهاجمی وارد زمین شده بود این حالت را حفظ کرد و به دنبال باز کردن دروازه حریف در همان دقایق نخست بود.


رافینیا در دقیقه 16 فرصت خوبی برای باز کردن دروازه حریف روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه را داشت اما شوت او با وجود عبور از دیواره دفاعی حریف توسط دروازه‌بان ختافه راهی کرنر شد.


اوریل رومئو، ستاره تازه وارد بارسلونا در دقیقه 27 شانس خود را با یک شوت از راه دور امتحان کرد اما شوت خطرناک او جایی در چارچوب نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت. شاگردان ژاوی که عرصه به حریف تنگ کرده بودند در دقیقه 37 موقعیت خوبی به دست آوردند اما این موقعیت را هم رافینیا از دست داد. واکنش هوشمندانه سوریا در این صحنه بسیار قابل توجه بود.


در دقایق پایانی تنش و حاشیه به اوج خود رسیده بود و در دقیقه 42 به اخراج رافینیا انجامید که با آرنج به صورت جنه زد و با کارت قرمز مستقیم مواجه شد. این نیمه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.


بارسلونا نیمه دوم را هم بهتر از حریف آغاز کرد و روی ارسال پدری و ضربه عبدالصمد ازلزولی در دقیقه 52 فاصله‌ای تا رسیدن به گل نداشت ولی توپ روی این ضربه هم جایی در چارچوب نداشت و به بیرون رفت. تنها 5 دقیقه بعد از این موقعیت ژوآمه ماتا با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا هر دو تیم 10 نفره به کار ادامه دهند.

در دقیقه 62 روبرت لواندوفسکی با یک پرواز بلند و ضربه سر خطرناک قصد گلزنی داشت که گستون آلوارز توپ را از روی خط دروازه دور کرد. موقعیت بعدی بازی را گوندوگان در دقیقه 77 به دست آورد ما این موقعیت تک به تک به دلیل آفساید از دست رفت.


در شرایطی که ژاوی به دلیل اعتراض به داور در 10 دقیقه پایانی از کنار زمین اخراج شده بود بارسا با سه تعویض و به زمین فرستادن چهره های تازه نفس، لامین یامال، آنسو فاتی و گاوی، سعی در باز کردن قفل دروازه حریف داشت اما مقاومت ختافه تا آخرین لحظه جواب داد و در حالی که دو صحنه مشکوک به پنالتی هم در دقایق تلف شده رخ داد اما داور چنین نظری نداشت تا بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120101

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب