یک نماینده: پای اسد‌بیگی‌ها در منطقه هفت تپه باز شود شاهد اعتراضات گسترده‌تری خواهیم بود

یک نماینده: پای اسد‌بیگی‌ها در منطقه هفت تپه باز شود شاهد اعتراضات گسترده‌تری خواهیم بود
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: کارخانه رب گوجه‌فرنگی هفت‌تپه طبق اسناد موجود با منابع مالی شرکت هفت‌تپه و طی قرارداد خرید ماشین‌آلات و نصب و راه‌اندازی با شرکت‌ نامجو مشهد بوده که طرف قرارداد شرکت هفت‌تپه بوده و مالک قبلی هیچ حقی ندارد.

به گزارش نجواخبر، محمد کعب عمیر اظهار کرد: متأسفانه با رأی قضائی کارخانه رب گوجه شرکت هفت تپه به اسدبیگی، مالک سابق خلع شده واگذار شده این در حالی هست که زمین شرکت رب گوجه متعلق به هفت تپه بوده و همچنین با اخذ تسهیلات و هزینه‌های شرکت هفت تپه این واحد‌های جدید را احداث کرده است.

وی افزود: کارخانه‌ رب گوجه هفت تپه با توان دریافت روزانه 1500 تن گوجه فرنگی و ظرفیت اشتغال حدود 110 نفر بیش از یک سال به دلایل ناحق از آذر ماه 1400 با حکم صادر شده توسط شورای داوری دادگاه تهران منع تولید و تعطیل شده است.

کعب‌عمیر اظهارکرد: اعضای شورای داوری دادگاه تهران، شما بر اساس چه مدرکی در سالی که مزین به مهار تورم و رشد تولید است کارخانه رب گوجه فرنگی هفت تپه را تعطیل کرده‌اند؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارخانه مذکور طبق اسناد موجود با منابع مالی شرکت هفت‌تپه و طی قرارداد خرید ماشین آلات و نصب و راه‌اندازی با شرکت‌ نامجو مشهد بوده که طرف قرارداد شرکت هفت تپه بوده و اسدبیگی مالک سابق بخش خصوصی فاسد هیچ حقی در این منطقه ندارد.

وی بیان کرد: اگر مجدد پای اسد‌بیگی‌ها در منطقه هفت تپه باز شود شاهد اعتراضات گسترده‌تری خواهیم بود دلیل آن‌هم این است که سابقه‌ی مالکان بخش خصوصی فاسد شرکت هفت‌تپه برای کارگران هفت تپه و مردم شوش روشن شده و اجازه فعالیت مجدد به آنها را نخواهند داد.

کعب عمیر تصریح کرد: انتظار می‌رود در راستای تحقق شعار سال، ریاست قوه قضائیه دستور قاطع و واجب جهت بازگشایی کارخانه را صادر کند و کارخانه را به صاحب اصلی خودش بازگرداند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خواستار تعیین و تکلیف هرچه سریعتر وضعیت مالکیت شرکت هفت تپه شد و گفت: ضرورت دارد که دولت با واگذاری انتقال مالکیت شرکت نیشکر هفت تپه به صورت نهایی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان موافقت کند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در برنامه‌ریزی مناسب همه اراضی آسیب دیده شرکت هفت‌تپه را احیا کرد و سطح کشت نیشکر در مزارع این شرکت را افزایش داده و شرایطی که در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وجود آمده نتیجه یک واگذاری درست و کار جهادی و همدلی مسئولان و کارگران است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120252

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب