تصویب کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی/ ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان

تصویب کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی/ ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با 181 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کملیسیون اقتصادی در دفاع از کلیات این لایحه گفت: با این لایحه اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی تجارت مرزی اتفاق می‌افتد و از واردات بی‌ضابطه جلوگیری خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه با این لایحه تجارت مرزی از حالت نابسامان به حالت ساماندهی تغییر خواهد کرد، افزود: ایجاد شفافیت اطلاعات اقتصادی در حوزه تجارت مرزی یکی از مزیت‌های این لایحه است.

وی تصریح کرد: با این لایحه از فعالیت‌های کولبری حمایت‌ قاطع و کاملی صورت می‌گیرد و انتفاع کامل این حوزه نصیب کولبران خواهد شد؛ منابع حاصل از این محل برای توسعه مناطق مرزی، اشتغال، ایجاد زیرساخت و مبارزه با قاچاق اختصاص می‌یابد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120374

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب