دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفتگو با «نجوا خبر»:

بلبشوی فروش بلیت اربعین/ بلیت هواپیما تا 30 میلیون تومان رسید!

بلبشوی فروش بلیت اربعین/ بلیت هواپیما تا 30 میلیون تومان رسید!
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با بیان اینکه انحصار در فروش بلیت اربعین قیمت ها در بازار را تا 17 میلیون تومان افزایش داده، گفت: مقصر این وضعیت وزارت راه است.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین در حالی هشت میلیون تومان مصوب شده که بلیتی با این نرخ موجود نیست. زائران اربعین سرگردان به دنبال خرید بلیت هواپیما از شهرهای مختلف به نجف هستند اما با عبارت «ناموجود» در همه سایت‌ها روبه‌رو می‌شوند؛ این در حالی است که خیلی پیشتر سازمان هواپیمایی با ورود به این موضوع، وعده کنترل قیمت‌ها را به مردم داده بود؛ وعده‌ای که حتی یک روز هم شاهد تحققش نبودیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بلیت اربعین بیش از قیمت مصوب به فروش می‌رسد و در برخی سایت‌ها تا ۳۰ میلیون تومان هم رسیده است. این در حالی است که از روز ۲۷ مردادماه که فروش بلیت‌ها آغاز شد شاهد فروش بسامان این بلیت‌ها نبودیم.

انحصار در فروش بلیت اربعین؟

سازمان هواپیمایی کشور در حالی نام سه شرکت را برای خرید بلیت اربعین اعلام کرد که تاکید داشت مردم فقط از این سامانه‌ها و البته سایت رسمی ایرلاین بلیت‌های خود را تهیه کنند تا در دام سودجویان نیفتند. علی‌بابا، فلای تودی و جهان نوین گستر اطلس (اسنپ تریپ) ازسوی سازمان هواپیمایی مجاز برای عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین یعنی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور اعلام شدند.

بسیاری از کارشناسان این حوزه سپردن فروش بلیت اربعین به برخی سایت‌ها ازسوی سازمان هواپیمایی کشوری را انحصار در فروش بلیت اربعین آن هم در این بازه زمانی پرتقاضا دانسته‌اند.

آغاز سردرگمی زائران اربعین با فروش بلیت‌ها

بلبشوی فروش بلیت اربعین با اعلام این خبر تازه آغاز شد و طبق خبر سخنگوی قوه قضائیه، تاکنون در دادستانی تهران ۴ پرونده قضائی مشتمل بر ۸۵ سایت که مرتکب تخلف شده‌اند، تشکیل شده است. این در حالی است که ۷۱ سایت غیرمجاز و یا مرتکب به تخلف گرانفروشی مسدود شده‌اند و پروانه فعالیت ۶ شرکت خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است.

این در حالی است که بررسی‌ها از سایت‌های فروش آنلاین بلیت پرواز نشان می‌دهد که بلیت تهران/نجف به صورت رفت و برگشت تا بیش از ۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

قیمت بلیت پرواز اربعین تا چند برابر افزایش یافت

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با تاکید بر نابسامانی فروش بلیت اربعین در روزهای اخیر به «نجواخبر» گفت: قیمت مصوب بلیت‌های پروازی مشهد به نجف ۹.۵ میلیون تومان تعیین شد؛ اما ما اندک بلیتی با این قیمت دیدیم.

فرهاد دوایی با بیان اینکه با اعلام خبر واگذاری فروش بلیت‌های اربعین به سه آژانس در تهران ازسوی سازمان هواپیمایی انحصار در فروش بلیت اربعین شکل گرفته است، ادامه داد: پروازهای مشهد به نجف تا ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان نیز به فروش رسیده است.

مقصر وزارت راه است!

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به بازار سیاه بلیت اربعین، دلیل آن را عرضه اندک و محدود بلیت دانست و خواستار افزایش پروازها در این ایام شد.

دوایی افزود: بازار سیاه بلیت اربعین از همان آغاز سفرها شکل گرفت و دلیل آن عرضه محدود و تقاضای فراوان این بلیت‌ها بود. این در حالی است که شاهد بلیت فروشی با قیمت بالا و نجومی هستیم. اگر وزارت راه و سازمان هواپیمایی توزیع بلیت را به نحو احسن انجام می‌داد این اتفاق نمی‌افتاد. تعداد پروازها کاهش یافته و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. طبیعی است که بازار سیاه بلیت اربعین شکل می‌گیرد.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120567

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب