از خروج شهباززاده تا جذب بلانکو؛ نقل و انتقالات استقلال زیر ذره بین

از خروج شهباززاده تا جذب بلانکو؛ نقل و انتقالات استقلال زیر ذره بین
استقلال در فصل نقل و انتقالات نتوانست جای خالی ستاره های جدا شده را پر کند اما جنگنده و امیدوار به مصاف رقبا رفته است.

به گزارش نجواخبر، استقلال در آخرین ساعات نقل و انتقالات 2 خرید جدید انجام داد تا اندکی کمبود مهره را در این تیم جبران کند،اما با بررسی لیست استقلال به این نتیجه میرسیم که این تیم فقط جای بازیکنان جدا شده را تا حدودی پر کرده است و تقویت چندانی در این تیم صورت نگرفته است.

جدایی بازیکنان ارزشمندی که در فصل گذشته در ترکیب استقلال نقش پررنگی داشتند،4 نفر از آنها در اغلب مسابقات استقلال در ترکیب اصلی استقلال حضور داشتند.

استقلالی‌ها امیدوار هستند که جواد نکونام با انگیزه و روحیه جنگنده‌ای که دارد از بازیکنان تیم خود بهترین بازی را بگیرد و در قالب یک تیم بتوانند نتایج مطلوبی کسب کنند،بزرگترین خرید استقلال در نقل و انتقالات سرمربی آنها بود که در مسیر فوتبالی خود همیشه خاص و موفق عمل کرده است و در تلاش است که نسبت به داشته های خود در استقلال نتایج خوبی کسب کند و در هفته های ابتدایی لیگ نشان داد که این مسئله را به خوبی به شاگردانش منتقل کرده است، آنها ابزار جنگ ندارند، اما فرمانده جنگ آوری همراه خود دارند.


خروج از زمینمهدی قایدی،محمد محبی،رافائل سیلوا،عارف غلامی،سجاد شهباززاده،امید حامدی فر،سبحان خاقانی،سینا سعیدی فر و علیرضا رضایی بازیکنانی هستند که از استقلال خارج شدند.

ورود به زمینآرمین سهرابیان،ایمان سلیمی،سامان تورانیان،گوستاوو بلانکو،محمدجواد کیا،محمدرضا خالدآبادی،مهرداد محمدی بازیکنان جدید استقلال هستند که برای تقویت این تیم جذب شدند.

خط به خط تغیرات تیم استقلال را بررسی خواهیم کرد:

استقلالدروازبان: سیدحسین حسینی-محمدرضا خالدآبادی-محمدجواد کیا

محمدجواد کیاتعویضسینا سعیدی فر بولت زیر مجموعه محمدرضا خالدآبادیتعویضعلیرضا رضایی

استقلال سیدحسین حسینی کاپیتان تیم خود را حفظ کرد و در کنار او دو جوان مستعد را برای تقویت خط دروازه جذب کرد و البته از سوی دیگر دو گلر جوان استقلال از این تیم جدا شدند،جدایی رضایی به دلیل این است که او سهمیه بزرگسال استقلال محاسبه میشد و استقلال به جای خالی برای جذب بازیکن های دیگر داشت.

بولت استقلالدر این پست ثبات و تقویت به خوبی در استقلال انجام شد تا خیال آنها بابت خط دروازه آسوده باشد.

استقلالخط دفاعی: روزبه چشمی-ایمان سلیمی-آرمین سهرابیان-محمد حسین مرادمند-صالح حردانی-سامان تورانیان-ابولفضل جلالی-جعفر سلمانی

آرمین سهرابیانتعویضعارف غلامی بولت زیر مجموعه ایمان سلیمیتعویضرافائل سیلوا بولت زیر مجموعهسامان تورانیانورود به زمین

ثبات و هماهنگی،مهم‌ترین عامل موفقیت یک تیم خواهد بود، ثبات در خط دفاعی از اصلی ترین عوامل قهرمانی و کسب نتیجه است،عارف غلامی در کنار رافائل سیلوا و روزبه چشمی در نیم فصل دوم فصل 1400 برای استقلال به میدان رفت و همراه با این تیم عنوان قهرمانی بدون شکست را به دست آوردند.

همین مثلث دفاعی به همراه محمد مرادمند در فصل گذشته برای استقلال در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی ارائه کردند،تغیرات گسترده در این پست لزومی نداشت.در پست مدافعین کناری استقلال نفرات فصل گذشته خود را حفظ کرد و در سمت راست خط دفاعی با اضافه شدن جوان مستعدی به نام تورانیان، پشتیبان خوبی برای صالح حردانی فراهم کرد.

بولت استقلالدر کل استقلال با حفظ روزبه چشمی و محمد مرادمند و اضافه شدن سهرابیان و ایمان سلیمی در خط دفاعی نیاز به هماهنگی بیشتر دارند تا به عملکرد مطلوب و قابل اطمینان برسند،استقلال در این انتقالات از لحاظ هزینه صرفه جویی کرد و بابت این صرفه جویی ثبات و زمان را از دست داد.


استقلالخط هافبک: مهدی مهدی پور - زبیر نیک نفس - آرش رضاوند - محمدحسین زواری-امیرعلی صادقی

خروج از زمینامید حامدی فر

گلایه چندین ساله هواداران استقلال و مشکلی که در بازی های بزرگ برای استقلال به چشم می‌آید، استقلال در خط هافبک به ستارگان نامدار و ملی پوش نیاز دارد و در فاز هجومی و بازیسازی اغلب به مشکل برمیخورند، اما امسال هم در این پست بازیکنی جذب نشد و البته در مقابل خروجی هم وجود نداشت، در پستی که به وضوح استقلال نیاز به تقویت دارد ثبات کامل رعایت شد تا جواد نکونام از داشته های موجود خود بهترین بازی را بگیرد، کاری که تا حدود زیادی ریکاردو ساپینتو انجام داد.

نکونام در این پست در فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب رضا اسدی و روبرتو تورس بود که استقلال در جذب آنها ناکام ماند، موجودیت فعلی استقلال در پست هافبک مهدی مهدی پور-آرش رضاوند-روزبه چشمی-سعید مهری-زبیر نیک نفصل هستند که اغلب آنها با قابلیت های دفاعی در فوتبال ایران مطرح هستند و این بالانس نبودن و شباهت فوتبالی هافبک های استقلال به یکدیگر خلاقیت این تیم در طراحی حملات را کاهش داده است.

بولت استقلالثباتی که تحسین برانگیز نیست، تک تک هافبک های استقلال بازیکنان توانمند و قابل احترامی هستند اما تشابه سبک فوتبالی آنها، در کنار هم خروجی جذابی نخواهد داشت و این خط هافبک اگر یک بازیکن با قابلیت هجومی در کنار خود داشته باشد، روی عملکرد دیگر بازیکنان هم تأثیر مثبت خواهد گذاشت، مشکلی که چندسال است استقلال دارد اما هر سال در رفع و حل این مشکل ناتوان میمانند.


استقلالخط حمله: ارسلان مطهری-آرمان رمضانی-پیمان بابایی-گوستاوو بلانکو-مهرداد محمدی-کوین یامگا

مهرداد محمدیتعویض مهدی قایدیبولت زیر مجموعهگوستاوو بلانکو تعویضسجاد شهباززاده بولت زیر مجموعهمحمد محبی-سبحان خاقانیخروج از زمین

زوج بوشهری استقلال با 22 گل و 9 پاس گل موثرترین بازیکنان هجومی استقلال بودند،مهدی قایدی و محمد محبی بازیکنانی بودند که در گوش چپ و راست استقلال علاوه بر ثبت گل و پاس گل بار هجومی استقلال روی دوش آنها بود و خلاقیت و تکنیک بالای این دو بازیکن حملات استقلال را شکل میداد.

هر دو این بازیکنان از استقلال جدا شدند و در مقابل فقط مهرداد محمدی جذب استقلال شد،شکی در توانایی های مهرداد محمدی نیست و او بازیکن بسیار مستعد و تأثیرگذاری است اما حضور حداقل یکی از بین محبی و قایدی میتوانست امسال کار را برای محمدی در استقلال ساده تر کند.

در پست مهاجم هدف استقلال ارسلان مطهری،آرمان رمضانی و پیمان بابایی را حفظ کرد تا به خط حمله سال قبل خود دست نزده باشد،تعداد گل هر سه این بازیکنان در کنار هم 9 گل بود و در امر گلزنی موفق عمل نکردند اما به دلیل ناکام ماندن استقلال در جذب مهاجمان مدنظر نکونام هر سه آنها در استقلال باقی مانند تا استقلالی‌ها امید به فصلی متفاوت برای آنها داشته باشند.

خروج شهباززاده و سبحان خاقانی لیست که در فصل گذشته تأثیری در نتایج و گلهای استقلال نداشتند از لحاظ مدیریت مالی و باز شدن سهمیه بزرگسال به استقلال کمک کرد.

در روز آخر نقل و انتقالات استقلال بلانکو را جذب کرد تا در خط حمله تقویت شود، اگر این انتقال صورت نمیگرفت در این پست مدیران استقلال به شدت ضعیف عملکرد کرده بودند و در مقابل 4 خروجی فقط یک ورودی داشتند.

البته احتمال این وجود دارد که استقلال یک وینگر یا هافبکی با خصوصیات تهاجمی در روزهای آینده جذب کند تا شرایط در فاز هجومی کمی برای آنها مطلوب شود و مجدد چیزی که از دست رفته است، هماهنگی و زمان است.

بولت استقلالمهره های کلیدی استقلال از این تیم جدا شدند و در مقابل فقط یک وینگر جذب استقلال شد،کوین یامگا از پست تخصصی جدا شد تا عدم خرید وینگر جایگزین محبی را پوشش دهد.ناتوانی در جذب مهاجم باعث شد تا مهاجمانی که در لیست خروجی استقلال بودند مجدد در این تیم حضور داشته باشند و در نهایت خط حمله استقلال نسبت به سال گذشته تقویت نشد و باید امیدوار باشند که مهره های جایگزین عملکردی نزدیک به ستاره های سال قبل داشته باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120659

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب