پیش بینی عجیب یک نماینده: سختی‌ها حداکثر تا دی‌ماه ادامه دارد

پیش بینی عجیب یک نماینده: سختی‌ها حداکثر تا دی‌ماه ادامه دارد
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با این برنامه اقتصادی که دولت پیش گرفته، حتی اگر برجام هم شکل نگیرد، نرخ تورم سال آینده به ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۳ نیز به ۱۲ درصد خواهد رسید.

به گزارش نجواخبر، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه شنبه در دومین نشست شورای تعالی مساجد قم، در سالن کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: دولت قبل، اسکناس چاپ می‌کرد و ارز را از دیگران می‌خرید، اما دولت فعلی این کار را نکرد، چون ابرتورمی که در ونزوئلا اتفاق افتاد، در ایران نیز به وجود می‌آمد.

وی حذف ارز ۴۲ هزار ریالی را از مصوبه‌های مجلس دانست و تاکید کرد: این مصوبه مجلس بود، که دولت آن را اجرا کرد، از این رو باید با دولت همراه شویم و نگوییم که دولت همه چیز را گران کرده است.

امیرآبادی بیان داشت: ما باید مسئولیت را به عهده بگیریم، دولت قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا گذاشته است، دست دولت هم درد نکند چون آینده خوبی در انتظار اقتصاد کشور می‌باشد.

نماینده قم همچنین با بیان اینکه دولت همین الان ماهانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند گفت: اگر این بدهی داده نشود، اسکناس بدون پشتوانه‌ای که در دولت قبل چاپ شده، باعث بالا رفتن نرخ تورم می‌شود.

وی گفت: با این برنامه اقتصادی که دولت پیش گرفته، حتی اگر برجام هم شکل نگیرد، نرخ تورم سال آینده به ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۳ نیز به ۱۲ درصد خواهد رسید.

وی یادآور شد: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از محل هدف‌مندی یارانه‌ها پیش‌بینی کرد که رشد هشت درصدی اقتصاد را انجام دهد، نهایتا تا آذر یا دی‌ماه سال جاری سختی‌ها ادامه دارد، ولی شرایط اقتصادی خوبی را تجربه خواهیم کرد.

نماینده قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار ۲۱۰ هزار میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری‌های کشور گفت: هفت هزار میلیارد ریال از این اعتبار را برای شهرداری قم گرفتیم، و پول طرح‌هایی که هم اکنون در قم انجام می‌شود نیز بخشی از این اعتبار است، که ما نمایندگان مجلس آن را پیگیری کردیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1213

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.