گفتگوی «نجواخبر» با نماینده ایرانشهر:

چرا استیضاح وزیر صمت منتفی شد؟/ ماجرای کشدارِ تفکیک یک وزارتخانه

چرا استیضاح وزیر صمت منتفی شد؟/ ماجرای کشدارِ تفکیک یک وزارتخانه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه استیضاح وزیر صمت بدلیل تفکیک وزارتخانه به دو وزارت صنایع و معادن و بازرگانی منتفی شد گفت: با وجود آنکه مدتها از این موضوع می گذرد، نه تنها لایحه دولت به مجلس نرسیده بلکه وزیر صمت با این ترفند در مقام خود باقی مانده است.

عبدالناصر درخشان با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر دست نمایندگان مجلس است و ربطی به رئیس مجلس ندارد؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: مجلس به وزیر صمت مهلت داده؛ کسانی که متقاضی استیضاح بودند، این فرصت را به وزیر دادند که تا تفکیک وزارتخانه به کار خود ادامه دهد.
وی در خصوص اینکه اعلام می‌شود قالیباف رئیس مجلس به تنهایی تصمیم گرفت که استیضاح فاطمی امین منتفی شود گفت: این طور نیست که قالیباف تصمیم شخصی بگیرد و نمایندگان در برابر تصمیم رئیس سکوت کنند، زیرا در این صورت مفهوم نمایندگی و مجلس زیر سؤال می‌رود.
نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس هر نماینده یک رأی دارد و فرقی ندارد یک نماینده با ۱۰ هزار رأی و نماینده دیگر با یک میلیون رأی وارد مجلس شده باشد؛ رأی هر نماینده در صحن مجلس با نماینده دیگر برابر است.
وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد رئیس مجلس حرفی بزند و نمایندگان جرات مخالفت با آن را نداشته باشند، مصداق دیکتاتوری می‌شود گفت: اکنون منتظر هستیم تا دولت لایحه تفکیک وزارت صمت را بدهد که تکلیف آن هم هنوز مشخص نیست.
درخشان با اشاره به اینکه مجلس باید در مورد تفکیک یا ادامه کار وزارت صمت نظر بدهد گفت: تفکیک وزارت صمت موافق و مخالف دارد و باید بررسی کنیم که آیا درست است این تفکیک صورت بگیرد یا خیر.
وی افزود: متأسفانه در صد سال اخیر از زمانی که دولت شکل گرفت و هر بخش وزارتخانه مستقلی داشت، بارها وزارتخانه‌ها تفکیک و ادغام شدند و هر بار تحت عنوان یک نام جدید این تغییر صورت گرفته، در نتیجه بارها وزارتخانه جدید شکل گرفته اما باز به شکل اول بازگشته.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید یک بار برای همیشه تکلیف وزارتخانه‌ها را روشن کنیم گفت: این نمی‌شود که یک مجلس ادغام را بپذیرد و مجلس دیگر به تفکیک رأی بدهد، باید تصمیم مجلس شمولیت و جامعیت داشته باشد.
درخشان نسبت به تصمیمات سلیقه‌ای هشدار داد و گفت: اینکه در شرایط اضطرار قرار بگیریم و نظری بدهیم اما چند وقت دیگر باز نظر دیگری بدهیم، این روش مدیریت نیست، بلکه آشفته بازار مدیریتی است.
وی با انتقاد از بی‌نظمی در مدیریت کشور و بازی‌های سیاسی کشورگفت: تفاوت ایران با دیگر کشورها در این است که سالهاست در چینش و نامگذاری وزارتخانه کشورها هیچ تغییری صورت نگرفته اما وزیر، دولت و نظام مدیریتی در کشور ما تابع بازی‌های سیاسی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12139

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب