خبر خوش بنیاد شهید برای جانبازان مشمول ماده ۳۸

خبر خوش بنیاد شهید برای جانبازان مشمول ماده ۳۸
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تشریح فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، از پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه خبر داد.

به گزارش نجواخبر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه سه‌شنبه ۸ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، گفت: در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمودهای امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است.

وی با اشاره به محاسبه بار مالی قوانین ایثارگری افزود: به نرخ سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین ایثارگری مورد نیاز بود و در سال ۱۴۰۰ بودجه بنیاد ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با این شرایط تنها حدود ۱۹ درصد قوانینی که بار مالی دارد اجرا شد که این مبلغ با حمایت دولت و مجلس در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

قاضی زاده هاشمی در مورد بنگاه‌های اقتصادی بنیاد نیز گفت: برخی بنگاه‌های بنیاد خارج مأموریت ما کار می‌کنند و حتماً به تدریج با روش‌هایی که به ما اجازه داده شده است از بنگاه‌داری خارج می‌شویم و نقش سهامداری غیر مدیرتی خواهیم داشت و برنامه زمانبندی شده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: زمانی که من بنیاد شهید و امور ایثارگران را تحویل گرفتم، نماد بانک زیر مجموعه بنیاد نماد بسته بود. مشمول ماده ۱۴۱ شده و مشکلات جدی وجود داشت و ما وظیفه داشتیم بی‌ثباتی را به ثبات برسانیم و مجمع سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این بانک برگزار شد و امیدواریم نمایندگان ایثارگران در آینده مدیریت این بانک را به عهده بگیرند و قبل از آن تلاش شده است وضعیت این بانک بهبود پیدا کند و اکنون از بانک‌های موفق در زمینه جذب منابع است.

وی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران گفت: پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه آغاز می‌شود و پاداش این عزیزان نیز مانند سایر افرادی که بازنشسته می‌شوند محاسبه و به نسبت منابع مالی که به بنیاد تخصیص پیدا می‌کند پرداخت می‌شود و این مطالبه ۱۰ ساله جانبازان برای نخستین بار در این دولت محقق می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12151

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.