واکنش روسیه درباره ادعای کشف ذرات اورانیوم در «سه محل اعلام نشده از سوی ایران»

واکنش روسیه درباره ادعای کشف ذرات اورانیوم در «سه محل اعلام نشده از سوی ایران»
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره باز بودن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام گفت: برای ایران مهم بود از تمامی شرکای برجام تضمین بگیرد که این مسئله را در شورای حکام مطرح نخواهند کرد. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت‌بخشی درباره این موضوع خواهد نوشت.

به گزارش نجواخبر، اولیانوف درباره باز بودن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام گفت: برای ایران مهم بود از تمامی شرکای برجام تضمین بگیرد که این مسئله را در شورای حکام مطرح نخواهند کرد. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت‌بخشی درباره این موضوع خواهد نوشت.

به نقل از روزنامه روسی ایزوستیا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که بیشتر نگرانی‌های غرب درباره ذرات اورانیوم که پیش از سال ۲۰۰۳ در تأسیسات ایران یافت شده بود، بی‌اساس است.

به نوشته ایسنا، اولیانوف گفت، «هیچ فعالیت غیرقانونی‌ای در حال حاضر در این تأسیسات انجام نمی‌شود.»

نماینده روسیه در وین درباره پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس گفت: ایران باید به سؤالات اساسی [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] در حدی که می‌تواند پاسخ دهد تا در شورای حکام برای خارج کردن این موضوع از دستور کار تصمیم‌گیری شود.

او تاکید کرد، «ایران به شرکای غربی مذاکرات وین که از اعضای شورای حکام هستند، اعتماد ندارد. این بی‌اعتمادی دلیل دارد».

اولیانوف علاوه بر این، درباره باز بودن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام گفت: این ابزار قدرتمندی در دستان کشورهای غربی است. مسئله‌ای ایجاد شده است و آن‌ها هر کاری می‌کنند تا این موضوع مختومه تلقی نشود. به همین دلیل است که برای ایران مهم بود از تمامی شرکای برجام تضمین بگیرد که این مسئله را در شورای حکام مطرح نخواهند کرد. اگر تهران توضیحات لازم را به آژانس بدهد، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گزارش رضایت‌بخشی درباره این موضوع خواهد نوشت.

مسئله‌ای که اولیانوف می‌گوید اخیرا درباره پرونده هسته‌ای ایران مطرح شده است، به تحقیقات آژانس درباره یافت شدن ذرات اورانیوم در «سه محل اعلام نشده از سوی ایران» اشاره دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12163

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.