توضیحات مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد ساخت انیمیشنِ «قهرمان من»

توضیحات مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد ساخت انیمیشنِ «قهرمان من»
مدیرعامل باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص ساخت انیمیشن "قهرمان من" ارائه کرد.

به گزارش نجواخبر، ظهر امروز از قرارداد باشگاه استقلال با شرکت تهران هدایا برای تولید محتوا و اشتغال‌زایی در جامعه هواداری این باشگاه رونمایی شد. پروژه فرهنگی کارآفرینی تهران هدایا سال گذشته به کلیه ادارات کار کشور معرفی و در خصوص جذب کارجوها دستورات لازم داده شده است. کمیته امداد، بهزیستی و دانشگاه‌ها از این پروژه استقبال کردند. یکی از خصوصیات این پروژه اشتغال‌زایی حفظ شأن و شخصیت افراد است. با اعلام مدیرعامل این شرکت اجرای کار برای افراد راحت است و وقت آنها آزاد خواهد بود. درآمد این کار نسبت به وقتی که می‌گذارند کافی است و امنیت آن مطابق استانداردهای وزارت کار است. این قرارداد حدود دو ماه پیش بسته شده و چهارساله است. البته ادامه همکاری منوط به رضایت باشگاه خواهد بود.

قرار است بر اساس این قرارداد انیمیشن‌هایی با استفاده از عکس‌های هواداری برای ایجاد شخصیت‌ها ساخته شود. طبق اعلام مدیران این پروژه این پروژه با الگوبرداری از هدف ساخت کارتون فوتبالیست‌ها آغاز شده است.

* قبل از انقلاب هم کارتون نگاه می‌کردم!

مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در ابتدای نشست خبری امروز با حضور یوسف عینی‌زاده مدیرعامل شرکت تهران هدایا اظهار داشت: ساختن فرهنگ موضوع بزرگ و مهمی است. خود من از نسلی هستم که قبل از انقلاب و در نوجوانی هم کارتون نگاه می‌کردم. الان هم اگر فرصتی داشته باشم نگاه می‌کنم، مخصوصا کارهای ایرج طهماسب که کار اخیرش هم خیلی خوب بود و نکات خاصی هم دارد.

وی افزود: حدود ۱۰ سال پیش ظهر جمعه کارتونی نشان داده شده که یک پسر بچه چندماهه چهار دست‌وپا راه می‌رفت، به انباری پدربزرگش رفت، او با چشمانش به دنبال وسیله‌ای می‌گشت که بردارد و دوربین هم با چشمان او حرکت می‌کرد. فکر می‌کنید او چه چیزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دید؟ هر کسی حدس بزند چه چیزی دید به او ۱۰ سکه می‌دهم.

آجورلو پس از اینکه حاضرین در نشست نتوانستند حدس بزنند، گفت آن بچه یک شمعدان اسرائیلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دید. من به صداوسیما زنگ زدم و گفتم دیدید که چه چیزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دادید؟ دوست من که مدیر شبکه بود گفت بررسی می‌کنم. کاری به اینکه چرا آن وسیله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دادند ندارم، از دستشان در رفت و به هر حال اشتباه صورت می‌گیرد. در آن لحظه هنر کارگردان و فردی که این کارتون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست کرده بود نمایش داده شد که بتواند پیامش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برساند. به هر حال مورد من مسئله دیگری است.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: چه هنرمند است کسی که بتواند با یک بچه فرهنگ خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ القا کند. کارتون‌هایی مثل زنبور عسل یا تام و جری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید، فلسفه تام و جری چه بود؟ ما با اینها بزرگ شدیم و می‌بینید که شخصیت‌سازی فرهنگ یک کشور چگونه شکل می‌گیرد.

* همان کاری که با فوتبالیست‌ها در ژاپن شروع کردند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم

آجورلو با اشاره به دوران حضورش در شهرداری افزود: جشنی در میدان آزادی برای بچه‌ها گرفته بودیم، خانواده‌ها آمده بودند و جمعیت پر بود. وقتی عموپورنگ می‌گفت شعر بخوانید؛ همه بچه‌ها کاملا با او هم‌گرایی می‌کردند. باشگاه استقلال ۷۰ سال قدمت دارد. آیا امروز می‌توانیم بگوییم چه تربیت کرده‌ایم؟ چطور می‌توانیم یک مکتب بسازیم و کار بزرگ کنیم؟ علیرغم کارهای اقتصادی که انجام دادم، این یک کار کاملا فرهنگی است چون می‌گوییم باشگاه فرهنگی - ورزشی استقلال.

وی افزود: یادم هست وقتی انیمیشن "سیاساکتی" می‌دیدیم می‌گفتیم او چقدر ناهمراه است، بعد دیدیم فرهنگ رانندگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بچه‌ها آموزش می‌دهد و بچه‌ها تبدیل به گفتمان امنیت شهری ما شده‌اند تا درست رانندگی کنیم. طبق صحبت حضرت آقا باید به دارایی خودمان توجه کنیم. این همه در تاریخ ایران قهرمان داریم، به قول شهید مطهری؛ باید خدمات متقابل ایران و اسلام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم که باعث شد یک بچه ۱۴ ساله، شهید فهمیده شود.

آجورلو با اشاره به دوره حضورش در جنگ ۸ ساله تحمیلی عنوان کرد: در عملیات خیبر وقتی از جزیره مجنون برمی‌گشتیم، آن زمان ۲۴ ساله بودم. حدود ساعت ۱۲ شب بود و تعدادی سوار قایق شدیم. اول که سوار شدیم متوجه نشدم چه کسی قایقران است، معمولا شب‌های عملیات، چهاردهم یا پانزدهم برج بود. وقتی روشنی نور ماه به صورت او افتاد، متوجه شدم و پرسیدم بلد هستی؟ او پاسخ داد شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ایران می‌برم و گفت ۱۴ سالم هست. او من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ایران برمی‌گرداند و بچه چناران بود. جایی نزدیک مشهد وتقریبا هزار کیلومتر آن طرف‌تر. یک مادر بچه‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دو هزار کیلومتر به جزیره مجنون فرستاده بود نه هتل پنج‌ستاره، این همه قهرمان داریم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مدیرعامل باشگاه استقلال اضافه کرد: الان باشگاهی وجود دارد که می‌خواهیم با ادبیات فوتبال نسلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمتی ببریم که مکتب استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسازد. هواداری، آکادمی، تیم بزرگسالان و گذشته‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسازد. استقلال بازیکنان صاحب نامی دارد، باید اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان بدهیم که در رسیدن به قله فتح نقش داشتند. همه آدم‌هایی که در تیم هستند می‌توانند جزئی از انیمیشن شوند و حتی قهرمان من که خود بچه‌هایی هستند که می‌خواهند در قالب یکی از این بازیکنان قرار بگیرند و این استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسازند.

وی افزود: باید سناریوهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنیم که نوجوانان و جوانان استقلال با آن زندگی کنند و تربیت شوند. همان کاری که با فوتبالیست‌ها در ژاپن شروع کردند. به نظرم این کار خیلی مهم و هنرمندانه‌ای است. انتظارم از این مجموعه این است که برای ساختن فرهنگی که به آن نیاز داریم مانند احترام متقابل یا نخوردن حق دیگران به ما کمک کنند. پوریای ولی باید در سناریوی ما معنا پیدا کند.

* انتظار مقام معظم رهبری باید مدنظر قرار بگیرد

آجورلو با اشاره به زمان حضورش در باشگاه پاس اظهار داشت: یک تیم دوومیدانی داشتیم که به مشهد رفتیم. در یکی از رشته‌ها نفر ما که قهرمان کشور بود ۱۰ متر از نفر دوم جلوتر بود. نفر دوم از تیم اصفهان بود. به ورزشکار ما گفته بود سال آخر من است، صبر کن با هم از خط پایان رد شویم. او نیز صبر کرده بود و دست دور گردن یکدیگر از خط پایان عبور کردند. الان می‌بینم که ابراهیم هادی به عنوان الگو معرفی می‌شود. ما باید به قهرمانان خودمان بپردازیم. قهرمان من باید مؤدب، تحصیل‌کرده و ورزشکار باشد. اهل دوپینگ نباشد، هرچه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خواهیم آموزش بدهیم باید داشته باشد که وقتی بچه آموزش می‌بیند، ‌‌‌تیم بزرگسالان من هم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببیند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این سناریو باید به تیم بزرگسالان من هم کمک کند، به همین خاطر انتظار مقام معظم رهبری؛ تهذیب؛ تحصیل و ورزش مدنظر باشد.

وی افزود: فوتبالیست‌های ما باید در سطوح عالی تحصیل کنند و در ورزش هم عملکرد خوبی داشته باشند که مثلا فوتبالیست وقتی استپ می‌کند، توپ ۱۰ متر جلوتر نیفتد، یا وقتی پاس تودر می‌دهد، به کس دیگری نرسد. مدرسه فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید اینجا بیاورید. نوع ضربه زدن، ارتباط با هم‌تیمی و داور باید آموزش داده شود. قهرمان من پرخاشگر به داور نیست. وقتی هوادار به او می‌گوید به سمت من بیاد رویش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن طرف نمی‌کند. قهرمان من الگوی استقلال است. اگر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساختیم می‌توانیم ۲۰ سال دیگر این مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برویم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

* مسی و رونالدو می‌توانند قهرمان من باشند

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به رفتار ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا تصریح کرد: مسی به شهر خودش رفته بود، هواداری از او ناراحت بود و به مسی سیلی زد، اما مسی رفت پول کافه خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حساب کرد و از محل خارج شد. این موضوع خبری هم نشد. این قهرمان من است. یا رونالدو که وقتی هدیه مرد فوتبال جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به او دادند، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بچه‌های غزه تقدیم کرد. ۳-۲ سال او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نادیده گرفتند، اما دوباره این جایزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به او دادند، باز هم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بچه‌های غزه داد. این قهرمان من است. ارزش ساختن این فرهنگ بی‌نهایت است. این تمدن‌سازی و ملت‌سازی است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی افزود: رونالدو می‌گوید شبی گرسنه بودم، چند دختر ساندویچ‌فروش به من ساندویچ دادند و آرزویم این است که دوباره آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینم. این قهرمان منِ آنها است. این یک کار فرهنگی است، فوتبال یک زندگی است که ابعاد مختلفی دارد. از مجموعه فرهنگی که با ما طرف قرارداد است تشکر می‌کنم. قرارداد ما ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ امضا شد. آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رسانه‌ای نکردیم تا دوستان محتوایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده کنند و توانمندی انجام کارهای بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم.

* قهرمان پوشالی هالیوودی یا افسانه‌ای مانند جومونگ نمی‌خواهیم

آجورلو گفت: این قهرمان من می‌تواند بچه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با باشگاه استقلال گره بزند. امیدوارم بتوانیم از فرصتی که خدا به من داده استفاده کنم و خدمتگزار باشگاه استقلال چه در زمینه فنی، چه اقتصادی و مهم‌تر از همه عرصه فرهنگی باشم. ما دو عقبه ایرانی و اسلامی داریم و از همه کسانی که در این راه پرپیچ‌وخم تربیتی به ما کمک می‌کنند تشکر می‌کنم. باید بتوانیم تلفیقی از دو عقبه‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این باشگاه تمدن‌سازی کنیم، چرا نباید علی دایی، فرهاد مجیدی، علی کریمی، امیر قلعه‌نویی، مهدی مهدوی‌کیا و علی پروین اسطوره جهانی باشند؟ چند روز پیش دیدم علی پروین در روضه‌ای نشسته بود. آدم متفخر می‌شود که می‌بیند قهرمان‌های کشورش پای دینداری ایستاده‌اند. اگر در اینجا قهرمان من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست نشان بدهیم، می‌توانیم آینده استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درست نشان بدهیم و برای همه ما سرشار از خیر و برکت باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه در مورد اشتباهی که صداوسیما در پخش کارتونی که به آن اشاره کرده بود، مرتکب شده بود، گفت: با وجود آن همه دستگاه‌های نظارتی ممکن است اشتباهی به وجود بیاید. الان ما که این همه دستگاه‌ نظارتی نداریم باید بیشتر مراقب باشیم و مواظبت کنیم که خطایی صورت نگیرد. کار شما باید به نفع فرهنگ قهرمان من باشد، نمی‌خواهیم قهرمان پوشالی هالیوودی درست کنیم که کنار خیابان بخوابند. نمی‌خواهیم قهرمان خیالی و افسانه‌ای درست کنیم. مثل کره جنوبی که افسانه جومونگ درست کرد و به خودشان هم بگویید می‌گویند نه این تاریخ ما نیست!

* به سراغ شهدای استقلالی بروید

وی افزود: چرا نباید انیمیشن حسن روشن، ناصر حجازی، یا بازیکن فعلی مثل مهدی‌پور، سیدحسین حسینی و یامگا ساخته شود؟‌ چرا نباید آنها اسطوره‌های این فیلم باشند؟ افراد زیادی هستند که بتوانید محتوا درست کنید. می‌توانید به سراغ شهدای فوتبالیست استقلالی بروید. ببینید چه کسانی بودند و چرا فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کردند و رفتند؟ مثل احمد امیری که ۱۷ سالش بود، در تیم پایه‌های استقلال بازی می‌کرد. در شیرودی هم فریاد زده بود، اما چرا فوتبالش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کرد و رفت؟ آنقدر می‌توانید صحنه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنید که نگاه ما به بیگانه نباشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12166

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب