موافقت با دوفوریت استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان فاقد شغل

موافقت با دوفوریت استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان فاقد شغل
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند ه ـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل موافقت کردند.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱، با ۱۷۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لازم به ذکر است زنگنه در تشریح اهمیت ضرورت بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این بند آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۶۰۰ جدول شماره ۷ این قانون به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیرو‌های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت دریافت کنند.

وی ادامه داد: براساس تبصره ۱۲ جز الف بند یک، حداقل حقوق دریافتی برای کارکنان دولت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شد، اما اتفاقی که در عمل رخ داده این است که سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید تفسیری متفاوت از بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دارند و معتقدند حداق حقوق ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که براساس تعبیر صورت گرفته این رقم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که در حال حاضر پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: منظور قانونگذار و مجلس از این قانون ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده لذا باید اختلاف ایجاد شده بین سازمان برنامه و بنیاد شهید با این استفساریه برطرف شود. ضمن اینکه از زمانی که قانون تصویب شده تا به امروز تورم بالایی بر ایثارگران و جانبازانی که هزینه درمانی بالایی داشته و دارای کهولت سن نیز هستند تحمیل شده است.

وی ادامه داد: اختلاف دریافتی قبل و بعد از تصمیم استفساریه در طول سال حدود ۲.۸ هزار میلیارد تومان می‌شود و رئیس کمیسیون بودجه نیز با این طرح موافق است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12167

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب