مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش؛

تمامی برنامه‌های عمرانی سرعت گرفته است

تمامی برنامه‌های عمرانی سرعت گرفته است
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش عنوان کرد: با افزایش گردشگران و استفاده بیشتر از آب و افزایش میزان فاضلاب در ایام نورزو سال جاری در حوزه تصفیه فاضلاب شهری با مشکلات جدی روبه رو بودیم؛ زیرا میزان فاضلاب به 20 هزار متر معکب در روز افزایش یافته بود. این در حالی است که گنجایش تصفیه خانه حدود 12 هزار متر مکعب بود و روزنامه حدود 8 هزار متر مکعب فاضلاب مازاد وارد سیستم تصفیه خانه می شد.

به گزارش نجوا خبر، محسن نظرپور با اشاره به تاکید سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بر بخش زیربنایی کیش، گفت: دکتر سعید محمد تاکید داشت بخش‌های زیربنایی مانند احداث تصفیه خانه با ابعاد بزرگتر هرچه سریع تر انجام شود. بنابراین تصمیم گرفته شد تا فاز 2 تصفیه خانه راه اندازی شود. خوشبختانه با بهره برداری از این پروژه توان تصفیه فاضلاب 2 برابر خواهد شد.

2

وی در خصوص پروژه های عمرانی گفت: پروژه مصلای امام خمینی (ره)، ساختمان دادگستری،‌ مجموع ورزشی المپیک،‌ نوسازی و به سازی مدارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در 3 سال گذشته هیچ گونه نوسازی و به سازی در مدارس صورت نگرفته بود، ‌اظهار کرد: از یک سو ‌در سطح جزیره کیش با توجه به شرایط آب و هوا،‌ میزان فرسودگی بالا است. از سوی دیگر با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس،‌ به مدت 3 سال هیچ گونه به سازی و نوسازی در مدارس صورت نگرفته بود و این امر باعث شد ما با حجم وسیعی از فرسودگی روبه‌رو شویم؛ امیدواریم تا پایان شهرویور و آغاز سال تحصیلی جدید، نوسازی مدارس به نحو احسن انجام شود.

3

وی با بیان اینکه احداث ساختمان دادگستری پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشت، گفت:‌ ظرف 6 ماهه گذشته تکمیل پروژه ساختمان دادگستری با سرعت بیشتری پیش رفته است؛ امیدواریم طی چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره به پروژه مجموع ورزشی المپیک گفت: این پروژه با همکاری معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در حال اجرا است و مقرر شده زمین فوتبال را این معاونت احداث کند. خوشبختانه در 6 ماه گذشته پروژه با جدیت بیشتر در حال انجام است.

وی با شاره به حوزه خدمات شهری گفت: در بخش حمل‌ونقل،‌ سایت بازیافت زباله و جمع آوری روان آب های سطحی که جزو بخش زیربنایی جزیره کیش محسوب می‌شود با جدیت بیشتری مشغول به کار شده ایم.

4

وی ادامه داد: در گذشته انباشت زباله، زیاد بود و این امر زمین های اطراف را از لحاظ زیبایی و بهداشت تحت تأثیر قرار می‌داد. در حال حاضر با ساماندهی سایت بازیافت و راه اندازی خط جدید پردازش زباله، حدود 30 درصد انباشت زباله کاهش پیدا کرده است. امیدوارم با استقرار زباله سوز،‌ انباشت زباله به صفر برسد.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از تدوین طرح جامع در حوزه نورپردازی، رنگ آمیزی، فضای سبز و مبلمان شهری خبر داد و گفت: در طرح جامع، نحوه آبیاری و کشت گونه گیاهی متناسب با آب و هوای کیش و زیبایی جزیره لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در گذشته در بحث کشت گیاهان و نخل‌ها به موضوع آب و هوای جزیره توجه نمی‌شد؛ این امر باعث شده بود که انواع نخل در کیش کاشته شود که با آب و هوای جزیره هم خوانی نداشته باشد. خوشبختانه قرار است از این پس با انجام فعالیت های پژوهشی به این موارد توجه بیشتری شود.

نظرپور در خصوص آبیاری فضای سبز گفت: عمدتا فضای سبز با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود؛ به طوری که فاضلاب شهری جمع آوری شده و پس از تصفیه، پساب خروجی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود. همچنین 60 درصد فضای سبز جزیره از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته سیما و منظر شهری گفت: اکثر ساختمان‌ها نظم خاصی نداشته و سازنده‌ها با سلیقه خود نوع نما را انتخاب می‌کنند. بر همین اساس برای اولین بار کمیته سیما و منظر با حضور افراد متخصص راه اندازی و شیوه نامه‌ای برای آن تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با اشاره به طرح جامع سواحل کیش گفت: با این طرح، هیچ فردی اجازه هر نوع فعالیتی در سواحل را ندارد و پروژه‌ها با نظم خوبی انجام خواهند شد.

وی از ارتباط خوب با جامعه مهندسین کیش خبر داد و گفت: جزیره کیش، سازمان نظام مهندسی مستقلی ندارد. در این راستا از تمامی مهندسین دعوت و جلسات بسیاری برگزار شد تا شیوه نامه نظارت بر ساختمان‌ها اصلاح شود. از این پس تمامی پروژه‌ها دارای شناسنامه فنی شده و در این شناسنامه نوع مصالح، سازنده و... درج خواهد شد.

وی با اشاره به روند صدور پروانه گفت: مراجعه کنندگان می‌توانند با ورد به سیستم تمامی مراحل را گام به گام بدون مراجعه حضوری انجام دهند.

وی با بیان اینکه قیمت پروانه تابعی از قیمت زمین است،‌ بیان کرد: سال به سال قیمت پروانه‌ها تغییر می‌کند و سازمان منطقه آزاد کیش دخل و تصرفی در افزایش قیمت ندارد.

وی با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی و حمام در زمانی که گردشگران زیاد می‌شوند، گفت: به دلیل حفظ زیبایی شهری سعی شده در ایام پر تردد کیش، مکان های موقت برای سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته شود؛ خوشبختانه در ایام نوروز سال جاری در تمامی نقاط مختلف جزیره، سرویس بهداشتی، ‌حمام، اغذیه فروشی و... در نظر گرفته شد و هیچ گونه مشکلی پیش نیامد.

وی در خصوص کمبود پارکینگ در مراکز تجاری گفت: در حال حاضر تمامی مراکز تجاری جدیدی که ساخته می‌شود پارکینگ های لازم برای آنها تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش حمل‌ونقل عمومی را یک معضل در کیش دانست و افزود: شرایط آب و هوایی جزیره کیش به نوعی است که نمی‌توان هر خودرویی را به کیش وارد کرد. خودروهای ملی نیز سریعا در کیش مستهلک می‌شوند. حدود 10 سال است که ناوگان حمل‌ونقل شهری نوسازی نشده و این امر باعث نارضایتی رانندگان و مسافران شده است. در حال حاضر کیش نیازمند 100 دستگاه اتوبوس و 750 دستگاه تاکسی است که دولت باید حمایت کند.

index

نظرپور در خصوص بخش آتش‌نشانی گفت: در سال جاری قرار است تجهیزات آتش‌نشانی خریداری شود. همچنین برای اولین بار آتش‌نشان خانم جذب خواهد شد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده چند مسیر پیاده رو، باغ راه، شهربازی سربسته و‌ بلاژ در شب‌ها ایجاد شود.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12173

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.