رتبه دوم پلیس کیش در جلب رضایت مردم

رتبه دوم پلیس کیش در جلب رضایت مردم
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به رضایت گردشگران از اقدامات نیروی انتظامی در جزیره کیش نیز گفت: طبق ارزیابی‌هایی که معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد انجام داده؛ خوشبختانه نیروی انتظامی در بین چند ارگان مختلف توانست پس‌از معلمان رتبه دوم را در جلب رضایت مردم کسب کند و این نشان می‌دهد که خوشبختانه یک تعالی رفتار و گفتار و پیشرفت دینمدارانه در حوزه پلیس به‌وجودآمده است که موجب می‌شود قانون را به‌خوبی اجرا کند.

به گزارش نجوا خبر به نقل از ایلنا، سرهنگ جمالی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا در هفته دولت در خصوص مهم‌ترین عملکرد و اقدامات نیروی انتظامی در جزیره کیش ضمن گرامی‌داشت هفته دولت گفت: به‌منظور برقراری امنیت در تعطیلات عید نوروز که اوج ترافیک گردشگران به جزیره است و برای برقراری امنیت و مدیریت این تعداد گردشگر، نیاز به طرح و برنامه ویژه‌ای داشتیم که خوشبختانه با تعامل بین راهنمایی و رانندگی و پایگاه دریابانی توانستیم با تبلیغات و پخش بروشورها در بین گردشگران قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی جزیره را فرهنگ‌سازی کنیم و در نتیجه خوشبختانه با افزایش چشمگیر خودروها و گردشگران در جزیره شاهد کاهش محسوس تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی بودیم که این نشان‌دهنده این است که مردم ما بسیار آموزش‌پذیر بوده و قانون‌مدار هستند به شرطی که آموزش اولیه خوبی صورت گیرد.

وی گفت: روی گشاده و اخلاق حسنه در برخورد با گردشگران در کنار اقدامات صورت گرفته باعث شده مردم در زمان بحران به این نتیجه برسند که پلیس در کنار آن‌هاست تا آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

سرهنگ جمالی یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس در کنار برقراری امنیت و نظم را ایجاد رضایت در مردم دانست و گفت: در حوزه انتظامی و اجتماعی و برای ایجاد آرامش در جامعه طرح‌های مختلف مانند: پلیس تخصصی و پیشگیری و مواد مخدر و پلیس اجتماعی و فرهنگی را در چهار ایستگاه در نقاط پرتردد مانند بندر تجاری، اسکله مرجان، پارک ساحلی مرجان و کشتی یونانی با حضور حداکثری پلیس در آن نقاط برقرار کردیم و توانستیم کنترل‌ها و اقدامات امنیتی خود را پیش گرفته و امنیت را در جزیره کیش حاکم کردیم.

فرمانده انتظامی منطقه آزاد کیش ادامه داد: عید امسال علی‌رغم افزایش جمعیتی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی با کاهش جرائم مانند سرقت روبه‌رو بودیم. بنابراین در هر ساعتی گردشگران در نقاط جزیره حضور داشتند امنیت را به‌طور کامل احساس می‌کردند.

وی همچنین ضمن قدردانی از گردشگران و مسافران کیش، در خصوص مسئله عفاف و حجاب جزیره نیز گفت: به دلیل ذهنیتی که از مناطق آزاد و جزیره کیش در اذهان و افکار عمومی وجود دارد،، برخی از گردشگران در خصوص مسئله حجاب لغزش‌هایی داشتند؛ اما زمانی‌که به آن‌ها تذکر می‌دادیم به‌طور کامل آن را رعایت می‌کردند، بنابراین از همین تریبون از همه مردم قدردانی می‌کنیم که در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه نظم و امنیت به همکاری با پلیس می‌پردازند.

سرهنگ رحمانی همچنین گفت: این حوزه یک حوزه نرم و حساس است و نیاز است که همه همکاران ما با ظرافت جدی وارد این حوزه شوند و هیچ خشونتی نباید در آن استفاده کرد؛ امیدواریم همه قانون‌مند باشند و در چارچوب قانون حرکت کنند؛ پلیس نیز تمام توان خود را برای خدمت به مردم در کار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به رضایت گردشگران از اقدامات نیروی انتظامی در جزیره کیش نیز گفت: طبق ارزیابی‌هایی که معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد انجام داده؛ خوشبختانه نیروی انتظامی در بین چند ارگان مختلف توانست پس‌از معلمان رتبه دوم را در جلب رضایت مردم کسب کند و این نشان می‌دهد که خوشبختانه یک تعالی رفتار و گفتار و پیشرفت دینمدارانه در حوزه پلیس به‌وجودآمده است که موجب می‌شود قانون را به‌خوبی اجرا کند.

فرمانده انتظامی منطقه آزاد کیش در پاسخ به اقدامات اقدامات پلیس در حوزه پاک‌سازی و دریابانی نیز گفت: برخی از اقدامات ما به حوزه دریابانی ختم می‌شود. پاک‌سازی سواحل در دو جغرافیای متفاوت سواحل و دریا برعهده پلیس است که در حوزه دریا نیز با توجه به اینکه شناوران بسیاری در دریا وجود دارند مردم از تفریحات دریابانی استفاده می‌کنند و در حوزه سواحل نیز اقدامات پیشگیرانه تذکر و پاک‌سازی را برعهده داریم که هم‌زمان توانستیم موج رضایت گردشگران را در این امور جلب کنیم‌.

66666

کشف ۱۸۶هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی منطقه آزاد کیش همچنین در خصوص آمارهای سرقت و جرائم در 6 ماه گذشته در جزیره کیش گفت: خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه خوبی داشتیم و شاخص‌هایی که بر اساس برآورد جمعیت شناور وجود دارد نشان می‌دهد که نرخ جرائم قابل‌قبولی داشتیم، به‌ویژه آنکه اقدامات پیشگیرانه بسیاری انجام دادیم. جمعیت ثابت جزیره حدود 65 هزار نفر است؛ اما در جمعیت شناور ما گاه به 1.5 تا 2.5 میلیون نفر می‌رسد؛ بنابراین نرخ جرائم نیز متفاوت خواهد بود.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: در حوزه پایگاه دریابانی امسال از ۳۳۱ قاچاقچی و صیاد متخلف ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۱۴ تن ماهی، ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۳۵ هزار متر تور ماهیگیری غیرمجاز کشف و ۴۴ فرورند شناور توقیف شده است.

کیش مبدا و مقصد قاچاق سوخت و کالا نیست

سرهنگ جمالی اضافه کرد: امسال در بحث سرقت به فراخور وضعیت شاهد افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. اما با اقدامات پیشگیرانه هم اکنون نسبت به ابتدای سال جاری این جرایم روند کاهشی به خود گرفته است.

وی در خصوص آمار تصادفات در جزیره نیز گفت: تا به امروز شاهد کاهش 38 درصدی تصادفات جزیره نسبت به سال گذشته هستیم. امیدواریم که این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی همچنین در خصوص آمارهای قاچاق در جزیره گفت: با توجه به گشت‌هایی که در پایگاه‌های دریابانی به‌صورت هدفمند وجود دارد شاهد افزایش کشفیات قاچاق کالا و سوخت هستیم و هرچه شرایط دریا آرام‌تر باشد این گشتها نیز بیشتر خواهد بود به همین دلیل امنیت اغلب قاچاقچیان این ریسک را نمی‌پذیرند که بخواهند از این کانال‌ها به قاچاق بپردازند.

فرمانده انتظامی منطقه آزاد کیش در خصوص حضور اتباع خارجی در جزیره نیز گفت: اغلب این اتباع سامان‌دهی و با مجوز و شناسنامه هستند و در طرح‌های عمرانی شرکت می‌کنند؛ اما با توجه به طرح جمع‌آوری اتباعی که به شکل غیرقانونی وارد جزیره شده‌اند افزایش مشهودی در خصوص اتباع غیرقانونی نداشتیم.

کیش درحال آماده سازی برای ورود تماشاچیان و گردشگران جام جهانی 2022

سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی منطقه آزاد کیش در خصوص برگزاری جام‌جهانی 2022 در قطر و ورود گردشگران و تماشاچیان به جزیره کیش گفت: درحال آماده‌سازی هستیم تا با اقدامات مثبتی که داریم بتوانیم امنیت و آرامش را در جزیره برقرار کنیم و امیدواریم با اقدامات مثبتی که دولت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کیش انجام می‌دهد بسترهای مناسبی برای ورود گردشگران به جزیره فراهم شود. در حوزه سخت‌افزاری به ویژه در مرز هوایی و دریایی نیازمند آماده‌سازی و فراهم کردن بسترهای مناسب هستیم؛ اما در حوزه امکانات داخلی و توان نیروی داخلی آمادگی کامل را در پذیرش تماشاچیان و گردشگران احتمالی به جزیره داریم.

وی گفت: انتظار داریم حمایت‌های بیشتری صورت گیرد تا زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای ایجاد امنیت را فراهم کنیم در حوزه سخت‌افزاری نیاز به دوربین‌های چهره خوان در منطقه ورودی و خروجی جزیره در زمان برگزاری جامعه جهانی هستیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12175

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.