مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش؛

تسهیلات در خور شان و ایمنی از اولویت های ارائه خدمات در بنادر و فرودگاه‌های کیش است.

تسهیلات در خور شان و ایمنی از اولویت های ارائه خدمات در بنادر و فرودگاه‌های کیش است.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش از هوشمندسازی بنادر خبر داد و گفت: هوشمند سازی بنادر در حوزه خدمات رسانی به گردشگرانی که از طریق دریا به کیش وارد و خارج می شوند و همچنین مبادلات کالا و...بر اساس زمانبندی صورت گرفته در حال پیاده سازی است و سعی شده بخش عمده ای از این خدمات تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش نجوا خبر به نقل از ایلنا، عزت‌الله محمدی با بیان اینکه فرودگاه و بنادر دو شاهراه اصلی ورود به جزیره کیش هستند، بنابراین در این راستا با اولویت عملیاتی کردن پروژه های نمیه تمام و توسعه زیرساختی در دستور کار این شرکت است.

وی با اشاره به حوزه بنادر گفت:‌ برای اولین بار پس از 15 سال، طرح جامع بندر به تصویت رسید و در حال حاضر توسعه در بنادر بر مبنای طرح جامع انجام می‌شود.

وی در خصوص ایمنی بندر گفت: سیستم اطفاء حریق در بندر راه اندازی شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد. با افتتاح این سیستم تمامی بخش بندر مجهز به سیستم اطفاء حریق خواهد شد.

محمدی2

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کنترل مباحث امنیتی بندر گفت:‌دوربین های تعبیه شده در کل قسمت های بنادر در حال نصب و راه اندازی است. با تجهیز بنادر پایش های امنیتی و ایمنی بندر افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدی با اشاره به خدمات شناوری بندر گفت: سعی شده شناورهای که در بندر آفتاب و چارک مسافر جابه‌جا می‌کند از لحاظ کیفیت و خدمات ایمنی تقویت و در شان کیشوندان و گردشگران باشند بنابراین در این بخش تلاش شده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

1

وی با بیان اینکه ترمینال های مسافری بندر کیش با بهسازی صورت گرفته جزء بهترین ترمینال های مسافری بنادر است افزود: ترمینال های مسافری در بندر به لحاظ ازدحام ورود و خروج،‌ پذیرش،‌ دریافت و پرداخت بلیط و بار از اماکن حساس بندر هستند.

وی در خصوص کشتی های باری و کانتینربری عنوان کرد: یکی از اولویت های ما راه اندازی خط کانتینری بین کیش و دبی و بالعکس است. ‌در این خصوص با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم تا صاحبان بار با اطمینان خاطر بار خود را جابه‌جا کنند.

2

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه بندر چارک خبر داد و گفت: لایروبی،‌ بهسازی اماکن عمومی جهت ارائه خدمات رفاهی و هوشمندسازی از برنامه های مهم در بندر چارک است.

محمدی با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه کیش جزو اولین باند استاندارد و ویژه کشور است، گفت:‌ طرح توسعه باند اصلی فرودگاه به نحوه مطلوبی در حال انجام است. این باند قابلیت فرود بزرگترین هواپیما دنیا را نیز دارد و از لحاظ روشنایی و پهنا و... استاندارد جهانی را دارد و این عوامل باعث افزایش ایمنی برای فرود هواپیما‌ها خواهد شد.

وی در خصوص پروژه سوخت رسانی فرودگاه گفت: خوشبختانه ظرفیت ذخیره سوخت از 700 هزار لیتر به 4 میلیون 500 هزار لیتر افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص ایمنی فرودگاه گفت: یکی از مخاطراتی که می‌تواند ایمنی فرودگاه را تحت الشعاع قرار دهد، ‌بحث حیات وحش است. با توجه به رهاسازی یک هزار رأس آهو در جزیره کیش، این حیوانات خطرات بالقوه‌ای هستند که می‌توانند ایمنی پروازها را تهدید کنند. با همکاری محیط زیست جزیره سعی شده باند فرودگاه عاری از حضور حیوانات باشد. همچنین در این راستا با دیوار چینی پیرامون فرودگاه سعی شده از ورود حیوانات جلوگیری کند.

3

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ترمینال کیش اولین ترمینال هوشمند و مکانیزه است که به مسافران خدمات می‌دهد،‌گفت: با طرح توسعه‌ای که در ترمینال جدید صورت گرفته،‌ از لحاظ فضا، چیدمان و معماری شرایط به گونه‌ای است که تسهیلات ویژه‌ای به مسافران ارائه شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12179

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب