عملیاتِ خاموش کردن آتش در «جنگل فندقلو» ادامه دارد

عملیاتِ خاموش کردن آتش در «جنگل فندقلو» ادامه دارد
فرماندار نمین از استمرار اطفای حریق در محدوده جنگل فندقلو خبر داد.

به گزارش نجواخبر، عملیات اطفای حریق در جنگل فندقلو در استان اردبیل همچنان ادامه دارد. فرماندار نمین این مسئله را تأیید کرده است.

فرماندار نمین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آتش‌سوزی در محدوده جنگل فندقلو اراضی روستای خانقاه سفلی روی داده است.

طیب امینی با اشاره به اینکه تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن اتش‌سوزی گستره ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرستان نمین و ادارات ذیربط در آماده‌باش کامل قرار دارند.

فرماندار نمین در ادامه با بیان اینکه هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نیست، گفت: بارها دستگاه‌های اجرایی، محیط زیست و منابع طبیعی از مردم و گردشگران درخواست کرده‌اند تا از روشن کردن آتش هرچند بسیار کوچک خودداری کنند.

امینی با اشاره به اینکه جنگل‌های بکر و حفاظت شده فندقلو زیستگاه بومی انواع گیاهان نادر است، افزود: آتش‌سوزی در این مناطق خسارات جبران‌ناپذیری به این منطقه بکر بومی وارد می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: کشاورزان باید بعد از برداشت محصول از آتش زدن باقی‌مانده علف‌های خشک در مزارع خودداری کنند تا شاهد چنین خسارت‌های هنگفت به منابع طبیعی و زیستگاه‌های بومی نباشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌سوزی در محدوده جنگلی فندقلو در اراضی روستای خانقاه سفلی از شامگاه چهارشنبه شروع شده و عملیات اطفای حریق در حال انجام است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12183

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب