عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نجواخبر»:

چرا اینهمه گرانی؟/ از سوال تا استیضاح!

چرا اینهمه گرانی؟/ از سوال تا استیضاح!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا وزرایی که وظیفه‌شان تامین کالاهای اساسی است، به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند و مردم باید با کمبود دست به گریبان باشند؟

سیدغنی نظری خانقاه با یادآوری اینکه قرار بود دولت تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مدیریت کند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: دولت اعلام کرد که پس از حذف ارز دولتی و گرانی کالاهای اساسی، با تعریف کالا برگ الکترونیکی گرانی‌ها را برای مردم مدیریت می‌کند که پیشنهاد خوبی بود، اما با گذشت بیش از ۵ ماه از سال، هنوز هیچ چیز معلوم نیست.
وی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد گرانی عادی شده و دولت نیز در آرامش قرار گرفته و اقدامی انجام نمی‌دهد گفت: این مهم نیست که دولت در آرامش باشد، بلکه مهم این است که مردم در آرامش باشند. وقتی قیمت‌ها بالا رفته، مردم توان خرید ندارند و سفرها خالی شده، شک نداریم که مردم در آرامش نیستند و مقصر ناآرامی مردم، گرانی ناشی از تصمیم دولت است.
نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا مجلس در مورد این همه گرانی و بی‌نظمی بازار واکنشی نشان نمی‌دهد و سکوت نمایندگان برای مردم سؤال برانگیز شده است گفت: به هیچ عنوان نمایندگان قصد سکوت ندارند، زیرا در این صورت نمایندگی مردم مفهوم خود را از دست می‌دهد. اکنون نیز اگر به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان توجه کنید و نطق‌ها را گوش بدهید، نمایندگان دایم دولت را مورد بازخواست قرار می‌دهند و خواستار اقدام موثر هستند.
نظری خانقاه با تاکید بر اینکه مجلس فقط به تذکر و نطق اکتفا نمی‌کند گفت: ابزارهای نظارتی نمایندگان سؤال، تذکر، تحقیق و تفحص و استیضاح است و در صورتی که این روند آشفته بازار اقتصادی ادامه داشته باشد، از این ابزارها استفاده می‌کنیم همانگونه که تاکنون چند سؤال از وزرا مطرح کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه همانطور که در دولت روحانی از ابزارهای نظارتی استفاده کردیم، در این دولت نیز استفاده می‌کنیم گفت: هنگامی که نمایندگی مردم را پذیرفتم، باید در راستای حفظ منافع مردم کار کنیم. البته همه جوانب را در نظر می‌گیریم و چنانچه احساس کنیم تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است، سومدیریت وجود دارد یا تغییر در کابینه می‌تواند موثر باشد، به سرعت تصمیم خواهیم گرفت.
عضو کمیسیون اقتصادی از قاطعیت مجلس یازدهم در پیگیری مطالبات مردم خبر داد و گفت: وزیری که خوب کار کند، تشکر می‌کنیم و وزیری که بد کار کند، بازخواست می‌شود زیرا با دولت عهد اخوت نبسته‌ایم و ملاک ما عملکرد است.
وی با اشاره به چالشهایی که در حوزه معیشت مردم وجود دارد، گفت: چرا وزرایی که وظیفه‌شان تأمین کالاهای اساسی است، به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند و مردم باید با کمبود دست به گریبان باشند؟
نظری خانقاه با ابراز تأسف از مشکلات ترخیص کالاها گفت: چرا باید در یک نقطه از کشور کالاهای اساسی دپو شود و به وزیر فشار بیاوریم که آن‌ها را تخلیه کنید، اما توجهی نشود؟ این نوع مدیریت ناکارآمد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در صورت ادامه این روند، شاهد موضع گیری مناسب نمایندگان و استفاده از ابزارهای نظارتی قوه مقننه خواهیم بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12192

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب