اربعین حسینی؛ ۳ شرکت حمل‌ونقل مسافری متخلف تعلیق شدند

اربعین حسینی؛ ۳ شرکت حمل‌ونقل مسافری متخلف تعلیق شدند
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تعلیق ۳ شرکت حمل‌ونقل مسافری به دلیل ارائه سرویس‌های دربستی با قیمت‌های بالا به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش نجواخبر، شهریار افندی‌زاده درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در تردد زائرین اربعین، اظهار کرد: در حمل‌ونقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت رفت و برگشت تهران – نجف و تهران – بغداد از 15 شهریورماه 6 میلیون تومان تعیین شده که نسبت به قیمت‌های قبل، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت‌های ایرلاین ابلاغ کرده که فروش بلیت‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت نخواهند داشت. وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌ها مستقر شده‌اند.

افندی‌زاده اضافه کرد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 1.5 میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حدود 3 میلیون نفر در بخش حمل‌ونقل شخصی جابه‌جا می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند. همچنین تاکید شده که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو، سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت آنها به صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است.

افندی‌زاده از الزام برای صدور بلیت برای یک به یک زائران خبر و ادامه داد: چنانچه زائران عزیز شکایتی در این رابطه دارند، می‌توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه‌ها مستقر هستند یا با تماس با تلفن گویا 141 شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با 3 شرکت که مسافران را به صورت دربستی و با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابه‌جا کرده‌اند، برخورد صورت گرفته است.

وی در عین حال از همکاری مطلوب شرکت‌های حمل‌ونقلی در راستای اجرای دستورالعمل جابه‌جایی زائرین اربعین قدردانی کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12224

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب