کلاهبرداری از طریق سایت دیوار!

کلاهبرداری از طریق سایت دیوار!
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از خریداران سایت دیوار در فضای سایبری خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با شکایت شهروند مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: در راستای اظهارات شاکیه مشخص شد وی با رویت آگهی «گاز فردار» اقدام به واریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بیعانه نموده است و پس از واریز وجه شخص فروشنده آگهی خود را حذف و پاسخ‌گوی تماس خریدار نبوده است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد عامل ایجاد آگهی جعلی، شکات و پرونده‌های باز دیگری نیز دارد، که در همین رابطه سرنخ‌هایی از کلاهبردار حرفه‌ای بدست آمد که طی تعقیب و مراقبت‌های ویژه پلیسی، محل مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم حین ارتکاب جرم و پولشویی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: متهم که دارای ۷ فقره سوء سابقه با همین ترفند می‌باشد و با سوء استفاده از بستر سایت‌های آگهی محور نظیر دیوار اقدام به درج تصاویر کالا‌های مورد نیاز شهروندان نموده و در ادامه با دریافت مبالغی از ۵۰ هزار الی ۳ میلیون تومان بیعانه نموده که متأسفانه تعداد قابل توجهی کلاهبرداری انجام داده که رقم دقیق آن در دست بررسی است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: مجرم در جهت رسیدن به اهداف خود جرائم دیگری از جمله پولشویی و تغییر منشاء وجوه کلاهبرداری شده از جمله خرید کارت‌های عابر بانک از افراد معلوم الحال مرتکب نموده و در همین رابطه تعدادی پرونده متشکل از پولشویی تشکیل شده است.

وی افزود: دلیل سهولت ارتکاب جرم صرفا اعتماد بی جا شهروندان در مواجهه با کالای مورد نیازشان در سایت‌های آگهی محور می‌باشد، لذا به تمام شهروندان و کاربران فضای سایبری توصیه می‌گردد از واریز هر گونه وجهی تحت عنوان بیعانه حتی مبالغ کم خودداری نمایند ضمن اینکه هرگز کارت عابر بانک خود به همراه رمز عبور آن را حتی برای یک لحظه در اختیار احدی قرار ندهند.

شایان ذکر است، سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخ‌گویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12228

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب