اختصاصی؛

مهدی تاج چه چالش هایی پیش رو دارد؟/ سرنوشت سرمربی تیم ملی

مهدی تاج چه چالش هایی پیش رو دارد؟/ سرنوشت سرمربی تیم ملی
با انتخاب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال ایران برای دو سال و نیم باقی مانده از ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی تاج با اکثریت آرا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال را در رقابت با عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی به دست آورد. او پس از شهاب الدین عزیزی خادم دوباره به مسند ریاست فدراسیون بازگشت.

انتخاب تاج به عنوان رئیس جدید تا دو سال و نیم باقی مانده چالش های جدی را برای او به ارمغان می‌آورد. او در حالی صندلی ریاست را با بیماری قلبی ترک کرد که بازگشت به این پس ارزشمند می‌تواند هیجان بسیار بالایی را برای او ایجاد کند.

چالش های پیش روی مهدی تاج کدام‌اند؟

پرونده مارک ویلموتس
در سال‌های اخیر بارها از زوایای مختلف این پرونده مورد توجه بوده است. تبعات این پرونده هنوز گریبانگیر فدراسیون فوتبال است. در همین راستا هفته گذشته مشخص شد که شرکت شستا بابت پیش پرداخت مارک ویلموتس ساختمان فدراسیون فوتبال را مصادره کرده است. سند تک برگ فدراسیون به دست این شرکت است و فدراسیون نشنیان در واقع مستاجر هستند. در قراردادی که با این سرمربی امضا شد مسلما سهل انگاری صورت گرفته بود. تاج در هفته‌های آینده بارها باید به این سؤال پاسخ بدهد که تکلیف پرونده چه شد و چرا این پرونده شکایت سرمربی بلژیکی تا این اندازه جنجال آفرین شد.

انتخاب سرمربی تیم ملی

گفته می‌شد بلافاصله پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش به عنوان سرمربی معرفی می‌شود اما با اظهار نظراتی که طی یکی دو روز اخیر منتشر شده به نظر می‌رسد این اتفاق حداقل در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد. در فاصله کمتر از سه ماه تا جام جهانی قطر محمد مهدی نبی به صراحت تأیید کرد که دراگان اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی خواهد ماند. اکنون این سؤال مطرح است که سرنوشت سرمربی کروات چه می‌شود؟

کمک داور ویدیویی

فناوری VAR سال‌هاست به علامت سؤال فوتبال ایران تبدیل شده است. با گذشت چندین سال از معرفی این سیستم هنوز در سطح اول فوتبال ایران از آن بهره گرفته نمی‌شود. با گذشت چهار هفته از مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران اگر از سیستم کمک داور ویدیویی بهره گرفته می‌شد ابهامات و شائبات به درستی برطرف می‌شد اما عدم وجود آن هر هفته به اظهار نظرات و واکنش‌های متعدد منجر می‌شود. اشتباهات داوری VAR را به یک مطالبه عمومی در فوتبال ایران تبدیل کرده است. میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال پیش از انتخابات خبر داده بود مقدمات بکارگیری این فناوری فراهم شده است. باید دید در دوره دوباره ریاست مهدی تاج این مشکل بالاخره برطرف می‌شود یا خیر.

بازگشت میزبانی به فوتبال ایران و استقلال و پرسپولیس به آسیا

مهدی تاج نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در فوتسال و فوتبال ساحلی و حتی رده جوانان نمی‌توانیم میزبانی کسب کنیم. شرایط اخذ میزبانی در هیچ تورنمنتی را نداریم و این ماجرا پس از همه گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. سلب شدن میزبانی موضوع مفصلی در فوتبال ایران است. به غیر از علیرضا فغانی ما هیچ داور سرشناسی در مسابقات آسیایی نداریم.

این انتظار وجود دارد که با توجه به روابط مهدی تاج با شیخ سلمان در کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های استقلال و پرسپولیس به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازگردند. این دو تیم از فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند و در صورتیکه این مشکل برطرف نشود ستاره های فوتبال ایران در آسیا دیده نمی‌شوند.

تیم ملی فوتسال

وحید شمسایی پس از برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران به این مسئله اشاره کرد که تمایلی به ادامه فعالیت در تیم ملی ندارد و نظرش روی ادامه کار میرشاد ماجدی بوده است. در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا، مهدی تاج باید درباره سرمربی تیم ملی فوتسال هم تصمیم بگیرد. آیا با استعفای شمسایی موافقت خواهد شد یا بناست روی نیمکت فوتسال هم شاهد تغییر باشیم؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12276

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب