«بورس» به کدام سمت می‌رود؟/ سه سناریو برای تحلیل تکنیکال شاخصها

«بورس» به کدام سمت می‌رود؟/ سه سناریو برای تحلیل تکنیکال شاخصها
کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس اکنون در یک کانال کوتاه مدت نزولی قرار دارد که در کوتاه مدت سه سناریو برای ادامه حرکت آن می‌توان متصور شد.

به گزارش نجواخبر، کوروش آسایش گفت: وضعیت بازار به گونه‌ای است که دلسردی زیادی بر اهالی بازار حاکم شده است. از افزایش نرخ بهره بین بانکی تا عدم پیش‌بینی‌پذیر بودن آینده، باعث شده که ارزش معاملات کاهش داشته و تمایل به معامله نزد سهامداران کم و کمتر شود. همچنین با آمدن گزارش‌های ۳ ماهه شرکت‌ها، جز در برخی صنایع بسیاری از شرکت‌ها در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل، در تحقق سود عملیاتی ضعیف عمل کرده‌اند.

به گفته این کارشناس اگر از منظر تکنیکالی به وضعیت بازار نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که شاخص کل برای بار چندم در هفته گذشته حمایت روانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد و اکنون در یک کانال کوتاه مدت نزولی قرار دارد که سه سناریو را برای ادامه حرکت در کوتاه مدت برای آن می‌توان متصور شد. سناریو اول خروج از سقف کانال نزولی و حرکت به سمت تراز یک میلیون ۵۱۵ هزار واحد و سپس اهداف بالاتر، سناریو دوم اما نشان می‌دهد که شاخص کل می‌تواند با کاهش تا سطح حمایتی یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد، پس از آن به سمت هدف یک میلیون ۵۱۵ هزار واحد حرکت کند و در نهایت سناریو سوم است که نشان می‌دهد شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون ۳۹۵ هزار واحد نیز کاهش داشته باشد و سپس رشد خود را آغاز کند.

آسایش می‌گوید: اما از نظر زمانی، شاخص‌های زمانی نشان از یک رشد در کلیت بازار در شهریور ماه را می‌دهند که می‌تواند با یک خبر بنیادی (سیاسی یا اقتصادی) این اتفاق رخ دهد.

او گفت: شاخص کل هم وزن نیز اکنون در کف کانال نزولی کوتاه مدت و همچنین کف ابر صعودی کومو قرار داشته و در سناریو اول می‌تواند این شاخص را تا محدوده ۴۱۴ هزار واحد یا سقف کانال رشد دهد و یا در سناریو دوم با کاهش تا محدوده ۳۹۴ هزار واحد باید منتظر اتفاقات و اخبار ماند. مسئله اصلی در رشد شاخص هم وزن را باید در اخبار صنعت خودرو جست‌وجو کرد که مهم‌ترین خبر این صنعت نیز اخبار مربوط به واگذاری بلوک خودروسازان بزرگ است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1228

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.