در آدلاید: مسن‌ترین پنگوئن کوچکِ جهان هنوز برای جوجه‌هایش پدری می‌کند

در آدلاید: مسن‌ترین پنگوئن کوچکِ جهان هنوز برای جوجه‌هایش پدری می‌کند
در باغ‌وحش آدلاید استرالیا، وقت ناهار پنگوئن‌های کوچک فرا رسیده اما یکی از پنگوئن‌ها دیرتر از بقیه خود را به ماهی‌ها می‌رساند و انگار به دشواری حرکت می‌کند. این پرنده "گوردون" نام دارد.

به گزارش نجوا خبر، گوردون تقریبا ۲۱ ساله است که این خصوصیت، او را از هم‌گونه‌هایش متمایز می‌سازد، چرا که پنگوئن‌های کوچک به طور متوسط تنها شش سال عمر می‌کنند.

گوردون ۲۱ ساله اما هنوز زنده و کمابیش سالم است و به گفته نگهبانان باغ وحش، با وجود آرتروز استخوانی و آب ‌مروارید، همچنان موقعیت خود را به عنوان ریش‌سفید و بزرگ پنگوئن‌های دیگر حفظ کرده است و هنوز برای جوجه‌هایش پدری می‌کند.

این پنگوئن بر خلاف هم‌گونه‌هایش در طول عمر خود با چندین ماده پنگوئن مختلف جفت‌گیری و تولید جوجه کرده و این مسئله به حفظ تنوع ژنتیکی جوجه‌ها کمک کرد و چهار دختر او که به باغ وحش‌های دیگر فرستاده شدند نیز در آنجا زاد و ولد کرده‌اند.

به گفته مسئولان باغ وحش، با کوچکتر شدن زیستگاه‌های طبیعی این جانور، زاد و ولد "پنگوئن کوچک" با تنوع ژنتیکی بالا می‌تواند به حفظ این گونه کمک کند.

این گونه پنگوئن که کوچکترین در جهان است در نیمکره جنوبی و در سواحل کشورهایی نظیر نیوزیلند، استرالیا یا شیلی یافت می‌شود.

به گزارش یورونیوز، گوردون در حال حاضر رکورد مسن‌ترین پنگوئن کوچک جهان را دارد. با این حال پنگوئن‌های دیگری از گونه‌های دیگر در باغ وحش‌های مختلف جهان زندگی می‌کنند که از او هم مسن‌تر هستند، نظیر "اولده" ۴۱ ساله که پنگوئنی از گونه "جنتو" است و در باغ وحشی دانمارکی ساکن است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12300

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب