پروژه‌های عمرانیِ هدیه سپاه به مردم سیستان وبلوچستان/جهاد آبرسانی به ۲ هزار روستا

پروژه‌های عمرانیِ هدیه سپاه به مردم سیستان وبلوچستان/جهاد آبرسانی به ۲ هزار روستا
معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور به اجرای بزرگترین پروژه تاریخ سیستان و بلوچستان و بزرگترین پروژه کشور در این استان تحت عنوان "جهاد آبرسانی" اشاره کرد و گفت: این پروژه آبرسانی به ۲ هزار روستا توسط سپاه است که این میزان سه هزار و ۴۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای مختلف را در بر می گیرد و ۵۵۰ هزار نفر از آن بهره مند می شوند.

به گزارش نجواخبر، وی با بیان اینکه هرکجا ضرورت خدمت رسانی بیشتر فراهم شود حضور سپاه قطعاً بیشتر است، گفت: سپاه جایی حضور پیدا می‌کند که دیگران آنجا حضور نمی‌یابند یعنی در سخت‌ترین، صعب العبور ترین و نا امن ترین مکان ها، جایی که پیمانکار نمی‌رود بر این اساس دید سپاه برای انجام چنین اقداماتی پیمانکاری و سود نیست بلکه خدمت گذاری است، در این زمینه برای اجرای بسیاری از پروژه‌های محرومیت زدایی از هزینه های خود صرف کرده و این فرق سپاه با دیگران است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ادامه داد: کار محرومیت‌زدایی در روستاها و نقاط محروم است در این زمینه پروژه های اجرا شده با کیفیت و نظارت عالی، تنوع بسیار و البته پایین ترین هزینه‌ها است.

وی افزود: از سال ۸۸ تاکنون قرارگاه قدس و مجموعه نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار و ۵۱۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان اجرا کرده است.

جعفری اظهار کرد: سپاه در بحث مسکن محرومین برای کمک به دولت ورود کرد و تاکنون ۲هزار و ۹۲۱ مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مردم محروم، خانواده‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه محرومیت زدایی سال گذشته هزار و ۳۶۲ پروژه عمرانی ساخته شد که بخشی از آنها شامل گاز کشی، مرمت خانه محروم و حوزه علمیه و خانه عالم، تسطیح زمین های کشاورزی، اشتغالزایی، ایجاد استخرهای پرورش ماهی، ایجاد کارگاه های تولیدی و صنایع دستی، ایجاد سیل بند و مرمت گلزار شهدا بوده است.

این مسئول به اجرای بزرگترین پروژه تاریخ سیستان و بلوچستان و بزرگترین پروژه کشور در این استان تحت عنوان "جهاد آبرسانی" اشاره کرد و گفت: این پروژه آبرسانی به ۲ هزار روستا توسط سپاه است که این میزان سه هزار و ۴۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای مختلف را در بر می‌گیرد و ۵۵۰ هزار نفر از آن بهره مند می‌شوند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۴۷۲ روستا با تنش آبی مواجه هستند یا اصلاً آب ندارند، که از این تعداد ۲ هزار روستا را سپاه رفع تنش آبی می‌کند.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در بحث فضای آموزشی و اقدامات مربوط به حوزه مدرسه سازی، گفت: سیستان و بلوچستان با ۶۰ درصد نیروی جوان، جوان ترین استان کشور است و بالاترین ورود به مقطع ابتدایی را این خطه به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که در چهار سال آینده ۱۲هزار و ۴۰۰ کلاس درس کمبود دارد که اگر از الان تدبیری انجام نشود مشکلاتی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون ۱۸۸باب مدرسه به همت قرارگاه قدس و نیروی زمینی سپاه ساخته شده و ۷۶۴ کلاس درس به فضای آموزشی اضافه شده که سپاه آنها را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

جعفری خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب تاکنون ۲۷۶ برابر جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان بیشتر شده است و این مهم لزوم مدرسه سازی در این خطه را بیش از بیش کرده است.

به گفته وی، ساخت ۵۰۰ سرویس بهداشتی در ۱۱۱ مدرسه و مرمت ۹۱ مدرسه از دیگر خدمات انجام شده در این حوزه می‌باشد.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور افزود: اهدای ۲۱۱هزار لوازم التحریر، ۳۰ هزار جفت کفش و ۱۴ هزار لباس دانش‌آموزی از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده در مناطق محروم می‌باشد.

جعفری ‏با بیان اینکه محرومیت زدایی و کمک به محرومان در مناطق دور افتاده و صعب العبور همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: تا جایی که در توان باشد از ظرفیت سپاه، قرارگاه قدس، مردم و خیرین در این راستا بهره گیری خواهیم کرد تا این اقدامات موثر بخش مرهمی بر درد محرومان و نیازمندان باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12387

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.