اختصاصی؛

مثبت و منفی: واکنش‌ها به بازگشت کی روش

مثبت و منفی: واکنش‌ها به بازگشت کی روش
بازگشت مرد پرتغالی به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران را واکنش‌های متعددی رو به رو بوده است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، فدراسیون فوتبال ایران در پایان هفته گذشته تأیید کرد کارلوس کی روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی قطر بار دیگر به نیمکت یوزها بازگشته است.

بدین ترتیب دراگان اسکوچیچ با وجود کسب جواز صعود به جام جهانی، این مسابقات را از خانه تماشا خواهد کرد تا کی روش به اضافه چهار دستیار خارجی و احتمالا جواد نکونام تیم ملی را برای این مسابقات آماده کنند.

به مانند هر بازگشتی، همکاری مجدد مهدی تاج به عنوان ریاست جدید فدراسیون با کی روش با واکنش‌های متعددی روبه‌رو بوده است؛ واکنش‌های مثبت از سوی موافقان مربی سابق منچستریونایتد و مخالفان دشمن قدیمی برانکو ایوانکوویچ.

در اینجا برخی از واکنش‌ها و اظهار نظرات متفاوت درباره ماجراجویی جدیدی کی روش را می‌خوانید:

از اسکوچیچ عذرخواهی کنیم

پیشکسوت استقلال می‌گوید جا دارد یک عذرخواهی از اسکوچیچ که تیم ملی را به جام جهانی رساند داشته باشیم: اصغر حاجیلو گفت: ما آدم‌های خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. وقتی ویلموتس از تیم ملی رفت، خیلی از کارشناسان می‌گفتند که احتمال کمی وجود دارد که این تیم به جام جهانی برود اما اسکوچیچ با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. ما پس از اتمام رقابت‌های مقدماتی جام جهانی می‌توانستیم پایان همکاری خود را با اسکوچیچ اعلام کنیم اما با این کاری که فدراسیون فوتبال انجام داد، ثابت کردیم که به تعهدات خود پایبند نیستیم. ما معرفت را سلاخی کردیم. ما در دنیا به قدرشناسی معروف هستیم اما با این کار تمام معادلات عوض شد. اگر امکانش بود، از اسکوچیچ عذرخواهی می‌کردم و می‌گفتم ذات مردم ایران، قدرشناسی است و این تصمیم افرادی است که همیشه هستند.

اسکوچیچ باید می‌رفت

کارشناس فوتبال می‌گوید سرمربی کروات دیگر صلابت لازم برای حضور روی نیمکت تیم ملی را نداشته است. مسعود اقبالی گفت: از روز اول گفتم و امروز هم همان حرف‌ها را تکرار خواهم کرد،‌ من موافق حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بوده و هستم. اگر نگاهی به همین چند وقت اخیر داشته باشیم رفتارها و اتفاقاتی که افتاد در نهایت منجر به آن شد که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی قدرت و صلابت خود را از دست بدهد و دیگر آن شخصیتی که سرمربی تیم ملی باید داشته باشد را نداشت.

کنایه عجیب رسانه آمریکایی

این رسانه معتقد است که شاید کی روش نتایج رویایی به دست نیاورد اما می‌تواند برای تیم ملی ایران انسجام و سرسختی را دوباره شکل بدهد. ای اس پی ان نوشن: آن دسته از هوادارانی که امیدوار هستند ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش در جام جهانی قطر فوتبالی روان و پویا ارائه کند، احتمالاً دوباره مأیوس خواهند شد اما بعید است که ارائه چنین فوتبالی، عاقلانه‌ترین برنامه برای آن رقابت‌ها باشد. در عوض این تیم فردی را روی کار آورد که دوران کاری‌اش پُر است از تیم‌هایی که منظم و سرسخت هستند و در همین حال قابلیت استفاده از حداکثر نیروی هجومی‌اش را هم دارد. هرچه نباشد این همان برنامه روشی است که در جام جهانی 2018 روسیه هم جواب داد.

وعده و وفا

بازگشت سابق تیم ملی می‌گوید اینکه مهدی تاج به قول خودش عمل کرده یک نکته قابل توجه است و نباید آن را نادیده گرفت. مجید نامجو مطلق گفت: مهدی تاج با این شعار انتخاباتی وارد صحنه شد و جدا از اینکه تصمیم درست یا اشتباهی گرفت، حداقل از این بابت خوشحالم که یک نفر قبل از انتخابات وعده داد و به وعده‌اش عمل کرد. معمولاً نمی‌بینیم کسی بعد از انتخابات به وعده‌هایش عمل کند. امیدوارم این تغییر اتفاقات خوبی را برای تیم ملی رقم بزند. هر چند من در گذشته چند بار به این موضوع اشاره کردم که اسکوچیچ در مسابقات مقدماتی جام جهانی، تیم ملی را از یک منجلاب نجات داد و نباید زحمات او نادیده گرفته شود.

حمایت تا جام جهانی

بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است در فرصت باقی مانده تا جام جهانی قطر باید تمامی هواداران فوتبال یکدل باشند تا ایران با بهترین نتایج فرم در مسابقات شرکت کند. حسین بادامکی درباره تغییرات روی نیمکت تیم ملی عنوان کرد: کمتر از ۳ ماه تا آغاز بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال باقی مانده و باید به مصاف ۳ تیم خوب دنیا برویم. باید همه همدل و متحد باشیم تا انشالله در نهایت مردم ایران که فوتبال را دوست دارند خوشحال شوند. کی‌روش امروز سرمربی ماست و حرف زدن در این خصوص که تصمیم تغییر، درست بوده یا غلط بی‌مورد است و وظیفه تک‌تک ما حمایت از بازیکنان تیم ملی و کادرفنی‌ست. در این شرایط خاص اقتصادی، فوتبال و موفقیت تیم ملی از انگشت‌شمار دلخوشی‌های مردم است و امیدوارم همه پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال ایران کنار تیم ملی باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12396

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.