هرگز فاجعه‌ای به شدت سیل پاکستان ندیده بودم!

هرگز فاجعه‌ای به شدت سیل پاکستان ندیده بودم!
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: وی هرگز مرگ و میر و تلفات ناشی از رویدادهای اقلیمی را در چنین مقیاسی که در مناطقی از پاکستان رخ داده، ندیده است و کشورهای ثروتمندتر را به دلیل نقش آنها در تغییرات اقلیمی و بروز این ویرانی ها مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش نجواخبر، گوترش دبیرکل سازمان ملل پس از مشاهده بدترین آسیب‌ها در جنوب پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی در شهر بندری کراچی گفت: من فجایع انسانی زیادی در جهان دیده‌ام اما هرگز کشتار اقلیمی در این مقیاس ندیده‌ام، من به سادگی هیچ کلمه‌ای برای توصیف آنچه امروز دیده‌ام ندارم.

گوترش در ادامه با اشاره به آنکه کشور‌های گروه ۲۰ امروزه عامل ۸۰ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هستند افزود: کشور‌های ثروتمندتر از نظر اخلاقی مسئول کمک به کشور‌های در حال توسعه مانند پاکستان برای بهبودی از بلایایی مانند این هستند و سازگاری برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر اثرات آب و هوایی که متأسفانه در آینده تکرار خواهد شد.

پاکستان در حالی گرفتار یکی از سیل های اقلیمی شدید در طول تاریخ شده است که تنها مسئول کمتر از یک درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از عدم توجه جهان به تغییرات آب و هوایی به ویژه کشورهای صنعتی ابراز تأسف کرد.

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان هفته گذشته طی دیدار با نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی در اسلام‌آباد گفت: پاکستان به شدت نیازمند همیاری جهان و کمک کشورها است زیرا دست کم ۳۳ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تأثیر سیل بی سابقه در پاکستان قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل نیز پیش تر در واکنش به درخواست کمک دولت پاکستان، خواهان تأمین ۱۶۰ میلیون دلار هزینه های امداد رسانی به سیل زدگان این کشور شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12421

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.