گران‌ترین تیم‌های فوتبال جهان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ میلیونرهای مستطیل سبز

گران‌ترین تیم‌های فوتبال جهان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ میلیونرهای مستطیل سبز
طبق بررسی مؤسسه CIES، از بین ۱۰ تیم گران این فصل فوتبال جهان ۶ تیم از لیگ برتر انگلیس هستند.

به گزارش نجواخبر، گران‌قیمت‌ترین تیم‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲، مشخص شد که ۶ تیم لیگ برتری در بین ۱۰ تیم برتر این لیست قرار گرفته‌اند. در واقع «بیگ‌سیکس» لیگ برتر مجموع ارزشی بالغ بر ۴٫۱ میلیارد پوند دارند.

باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری در نقل‌انتقالات تابستان ۲۰۲۲ برای اولین مرتبه بیش از یک میلیارد پوند خرج کرده‌اند، در حالی که کل مبلغ هزینه شده توسط همه باشگاه‌ها ۱٫۹۲ میلیارد پوند بود و ۳۴ درصد نسبت به رکورد قبلی در سال ۲۰۱۷ با ۱٫۴ میلیارد پوند رشد داشت.

۲۰ باشگاه برتر این لیست ۸۵۰ میلیون پوند از فروش خودشان را جبران کرده‌اند؛ این به معنای هزینه خالص ۱٫۰۷ میلیارد پوندی بود که برای اولین مرتبه از میلیارد گذر کرده.

با تمام این تفاسیر عجیب نیست که تیم‌های بزرگ انگلیسی در داده‌های جمع‌آوری شده توسط CIES در بالای لیست قرار دارند و تیمی مثل بایرن‌مونیخ و تیم‌های ایتالیایی بین ۱۰ تیم برتر لیست نیستند.

منچستری‌های صدرنشین

منچسترسیتی قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس در صدر قرار دارد و ارزش بازیکنان‌شان ۹۱۷ میلیون پوند است. عجیب نیست چرا که این تابستان ارلینگ هالند (۵۱ میلیون پوند)، کالوین فیلیپس (۴۵ میلیون پوند)، سرخیو گومس (۱۱ میلیون پوند) و مانوئل آکانجی (۱۵ میلیون پوند) را خریده‌اند.

همشهری‌شان منچستریونایتد هم تیم دوم جدول است و ارزشی ۸۶۳ میلیون پوندی دارد. شیاطین‌سرخ هم آنتونی (۸۵٫۵ میلیون پوند)، کاسمیرو (۷۰ میلیون پوند)، لیساندرو مارتینس (۵۵ میلیون پوند) و تایرل مالاسیا (۱۳ میلیون پوند) را به خدمت گرفته‌اند.

سومین تیم هم چلسی است که ۷۵۹ میلیون پوند ارزش دارد و بیشترین هزینه را با ۲۵۵٫۵ میلیون پوند در تابستان کرده که ۱۳ درصد کل هزینه‌های لیگ برتر است. آبی‌های لندن هم وسلی فوفانا (۷۰ میلیون پوند)، مارک کوکوریا (۶۲ میلیون پوند)، رحیم استرلینگ (۵۰ میلیون پوند)، کالیدو کولیبالی (۳۴ میلیون پوند) و پیرامریک اوبامیانگ (۱۰٫۳ میلیون پوند) را جذب کرده‌اند.

اولین تیم غیرانگلیسی

چهارمین تیم لیست و اولین تیم غیرانگلیسی پاری‌سن‌ژرمن است. ارزش تیم متمول فرانسوی بعد از حضور بازیکنانی مثل ویتینیا، نونو مندش، رناتو سانچس و فابین روئیس به ۷۳۰ میلیون پوند رسیده است.

بعد از پاریسی‌ها هم لیورپول در لیست قرار گرفته، تیمی که این تابستان داروین نونیس (۶۵ میلیون پوند)، فابیو کاروالیو (۵ میلیون پوند) و کالوین رمزی (۴ میلیون پوند) را خرید. ارزش لیورپول هم با ستاره‌های جدیدش به ۶۶۹ میلیون پوند رسیده است.

کهکشانی‌ها و کاتالان‌ها

در رده‌های بعد غول‌های لالیگا قرار گرفته‌اند. باشگاه رئال‌مادرید تابستان امسال اورلین شوامنی (۸۵٫۳ میلیون پوند) را جذب کرد و آنتونیو رودیگر هم به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم آمد. رئالی‌ها حالا ارزشی بالغ بر ۶۲۱ میلیون پوند پیدا کرده‌اند.

اما بارسلونا که تابستان چند ستاره به خدمت گرفت در رده هفتم قرار دارد. شاید انتظار داشتید بارسا بالاتر باشد، اما آن‌ها هنوز پایین‌تر از رئال هستند. رافینیا (۴۹ میلیون پوند)، ژول کونده (۴۵ میلیون پوند) و روبرت لواندوفسکی (۳۸٫۳ میلیون پوند) خریدهای بارسلونا بودند. بازیکنان مطرحی مثل آندریاس کریستنسن، فرانک کسیه، هکتور بیرین و مارکوس آلونسو هم همگی به‌عنوان بازیکن آزاد راهی بارسا شده‌اند. ارزش بارسلونا با این خریدها ۵۳۹ میلیون پوند شده است.

شمال لندنی‌ها

تیم‌های شمال لندن هم در رده‌های هشتم و نهم قرار گرفته‌اند. آرسنال ۴۶۰ میلیون پوندی این تابستان گابریل ژسوس (۴۵ میلیون پوند)، اولکساندر زینچنکو (۳۰ میلیون پوند)، فابیو ویرا (۳۰ میلیون پوند)، مت ترنر (۴٫۷ میلیون پوند) و مارکینیوس (۳ میلیون پوند) را خرید.

تاتنهام تیم نهم هم ۴۴۷ میلیون پوندی شده است. این تیم تابستان ریچارلیسون (۵۰ میلیون پوند)، کریستین رومرو (۴۲٫۷ میلیون پوند)، ایو بیسوما (۲۵ میلیون پوند)، دستینی اودوگی (۱۶٫۸ میلیون پوند) و جد اسپنس (۱۲٫۵ میلیون پوند) را خرید و ستاره‌هایی مثل ایوان پریشیچ را آزاد و کلمان لانگله را قرضی به خدمت گرفت.

اتلتیکومادرید تیم دهم لیست هم به ارزش ۴۳۲ میلیون پوندی رسیده است. اتلتی هم تابستان نائوهل مولینا (۱۶٫۸ میلیون پوند) و ساموئل لینو (۵٫۷ میلیون پوند) را به خدمت گرفت و سرخیو رگیلون را قرضی آورد. در حالی که اکسل ویتسل هم به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیم مادریدی شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12446

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.